#1344: Coronaclaim MKB wegens verplichte sluitingen | Gesprek met Pancras Pouw & Jos Roose

• donderdag 14 september 2023
  • Mkb voelt gevolgen coronabeleid nog steeds.

14-9-2023

Ad Verbrugge in gesprek met Pancras Pouw, algemeen directeur van de onafhankelijke mkb- en zzp-belangenvereniging beUnited en jurist Jos Roose over de coronaclaim die ze aan het voorbereiden zijn om verantwoording van de overheid af te dwingen aangaande de schade als gevolg van verplichte sluitingen, beperkte openstellingen en verstoring van de markt. 📺 Kijk reclamevrij op petje af https://petjeaf.com/denieuwewereld/posts -- BESTEL ADS NIEUWE BOEK: DE GEZAGSCRISIS https://www.boomfilosofie.nl/product/... -- Lid worden van ons Patronaat? Meld je hier aan! https://petjeaf.com/denieuwewereld In deze video leggen we uit hoe jij je kunt abonneren:    • Welkom bij het DNW Patronaat! | Instr...   -- 00:00 Inleiding: wat is de achtergrond van de stichting coronaclaim? 6:39 Mkb voelt zich onrechtvaardig behandeld 13:16 Waarin bestaat de claim? 16:00 Eigendom, vrijheid en aansprakelijkheid 22:35 Hoe breed leeft de coronaclaim en wat voor schade hebben mensen ondervonden? 29:45 Schuldenproblematiek in het mkb 35:05 Wie is er aansprakelijk? 39:53 Verschuift het coronanarratief? 45:18 Wat zijn de vooruitzichten voor de coronaclaim? 49:32 Mkb vermaald tussen staat en grootbedrijf 54:12 Afronding -- Bronnen en links bij deze uitzending: Website van de stichting coronaclaim: https://www.coronaclaim.nl/ Website van beUnited: https://www.beunited.nl/ Een eerder gesprek met Pancras Pouw:    • #1121: Is het WEF een bedreiging voor...   Nog een:    • #983: 'Globalisering is de doodsteek ...   En nog een:    • #791: Overheid miskent belangen en wa...   -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk, Marlies Dekkers en Willem de Witte. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met Centrum Ethos aan de VU en Filosofische School Nederland. Wil je ons éénmalig steunen? Dat kan hier: https://www.whydonate.nl/donate/denie... Je kunt ook direct een bedrag overmaken op het volgende rekening nummer: NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/