Thierry Baudet onthult: 'Rutte bood mij iedere positie aan die ik zou willen'

• vrijdag 18 augustus 2023
  • Categorie:
  •  Thierry Baudet, leider van FVD, zegt dat hij bijna een functie had gekregen in de regering kort voor de coronacrisis.

SERRE VERWEIJ  18-8-2023

In een interview met Alexander Mercouris van The Duran zegt Baudet dat hij na FVD's grote verkiezingsoverwinning in 2019 was uitgenodigd voor gesprekken met de 'voormalige leider van de regerende partij'. De ex-VVD leider zou tegen Baudet hebben gezegd 'je kan welke positie dan ook hebben die je wilt'. Dit zou ineens zijn veranderd toen hij zich tegen het coronabeleid keerde. 'In één keer zag ik dat ik de nummer één vijand werd van de staat', aldus Baudet.

Baudet sprak bij The Duran over zijn boek Het Coronabedrog. Hij zegt dat hij de enige was binnen de politieke elite die kritiek had op het gehele coronabeleid. Niet alleen in Nederland maar in de hele westerse wereld. Andere politici zouden alleen discussies hebben gevoerd over details van beleid, zoals hoe laat de avondklok moet ingaan.

De FVD-leider spreekt van enorme aanvallen waar hij en zijn partij onder leden waaronder aanvallen door de media. Hij zegt dat labels tegen hem gebruikt werden als racist, fascist, anti-semiet en covid-ontkenner.

Hij zegt dat alhoewel corona voorbij is dezelfde aanvalsmethoden nog steeds gebruikt worden tegen critici van de oorlog in Oekraïne, het klimaatbeleid of de digitale euro. "De globale internationale 'deep-state', degene die de dominante agenda bepalen, hebben een heel effectieve manier om de illusie van consensus te creëren", aldus Baudet. Hij zegt dat het de taak is van hemzelf en van zijn bondgenoten om een contra-narratief te creëren.

NieuwRechts

Geen enkel verstandig mens zal twijfelen aan de uitleg van Baudet, de 8 uur journaal kijkers uiteraard wel.