BREAKING!: Franse politievakbonden “verzetten zich tegen de regering” en spreken van “burgeroorlog”!

• zaterdag 1 juli 2023
  •  “verzet tegen de regering”

BREAKING!: Franse politievakbonden “verzetten zich tegen de regering” en spreken van “burgeroorlog”!

(Vertaling: E.J. Bron)

In Frankrijk escaleert de beginnende burgeroorlog door grotendeels jonger emigranten compleet. Terwijl de politiek de politie nog tegen gele hesjes en corona-demonstranten ophitste zonder rekening te houden met verliezen, onderneemt men nu bijna geen actie tegen de plunderende immigrantenbendes. Blijkbaar is de grootste Franse politievakbond het nu beu. In een open brief schrijft ze van “verzet tegen de regering” en een “burgeroorlog”, waarin men zich al zou bevinden. Gisteren nog sprak ook Éric Zemmour van het begin van een etnische burgeroorlog.

Politie: verzet tegen de regering

We beleven in Frankrijk daadwerkelijk een radicalisering aan beide kanten. Daarbij gaat het om een onwerkelijk communiqué van de belangrijkste Franse politievakbonden, waarin in principe wordt verklaard dat Frankrijk zich in een burgeroorlog zou bevinden en dat de politie zich in “verzet” tegen de regering zou bevinden.

Hieronder de vertaling van het communiqué:

Nu is het genoeg… Met het oog op deze wilde hordes volstaat het niet meer om rust te verzoeken, deze moet doorgedrukt worden! De enige politieke signalen die afgegeven moeten worden, zouden het herstel van de republikeinse orde en de bevrijding van de gearresteerden van hun vermogen moeten zijn om schade aan te richten. Met het oog op zulke eisen moet de politiegemeenschap elkaar door dik en dun bijstaan. Onze collega´s kunnen, net zoals de meerderheid van de burgers, de tirannie van deze gewelddadige minderheden niet langer verdragen. Het is geen tijd voor vakbondsmaatregelen, maar voor de strijd tegen deze ´gevaarlijke en schadelijke individuen´. Je overgeven, capituleren en de wapens neerleggen zijn met het oog op de ernst van de situatie geen oplossingen. Alle middelen moeten beschikbaar gesteld worden om de rechtsstatelijkheid zo snel mogelijk weer te herstellen. Na het herstel weten we al dat we deze chaos, waaronder we decennia lang geleden hebben, nog een keer zullen meemaken. Om deze redenen zullen de Alliance Police Nationale en de UNSA Police hun verantwoordelijkheid nemen en de regering van nu af aan waarschuwen dat we uiteindelijk zonder concrete maatregelen ter wettelijke bescherming van de politie, zonder gepaste strafrechtelijke reactie en zonder noemenswaardige middelen in actie zullen zijn, op voorwaarde dat de politie de omvang van de geleverde tegenprestatie beoordeelt. Nu vecht de politie, omdat we ons in oorlog bevinden. Morgen zullen we in verzet zijn en de regering moet zich daarvan bewust worden.”

Bron:
    unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)