blckbx today #195: Rellen in Frankrijk | Hoorzitting 'functie elders' | Klimaatlening ontwikkelingslanden

• maandag 3 juli 2023
  • Categorie: , ,
  •  Rellen in Frankrijk | Hoorzitting 'functie elders' | Klimaatlening ontwikkelingslanden

3-7-2023

Zie HIER de uitzending (aanvang 19.00 uur)

Vorige week schoot een politieagent in Frankrijk een 17-jarige jongen van Algerijnse-Marokkaanse afkomst dood bij een verkeerscontrole. Sindsdien wordt het hele land geteisterd door rellen, plunderingen en brandstichtingen. Vandaag vond de hoorzitting plaats over de verkenningsfase tijdens de formatie van 2021. Waarom noemden de verkenners Pieter Omtzigt toen een 'risico' en 'een probleem'? Een lening van tenminste 100 miljard tegen klimaatverandering in ontwikkelingslanden. Hoe kijken de ontwikkelingslanden zelf naar dit gebaar?

Vrijdag 10 februari 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Vorige week schoot een politieagent in Frankrijk een 17-jarige jongen van Algerijnse-Marokkaanse afkomst dood bij een verkeerscontrole. Sindsdien wordt het hele land geteisterd door rellen, plunderingen en brandstichtingen.
    • Vandaag vond de hoorzitting plaats over de verkenningsfase tijdens de formatie van 2021. Waarom noemden de verkenners Pieter Omtzigt toen een 'risico' en 'een probleem'?
    • Een lening van tenminste 100 miljard tegen klimaatverandering in ontwikkelingslanden. Hoe kijken de ontwikkelingslanden zelf naar dit gebaar?

Desk: econome Jelena Postuma, oud-politiewoordvoerder Klaas Wilting en redacteur Bas Reijnierse

Presentatie: Senae Orchi

blckbx today