FDF roept boeren op om weerbaar te blijven: "Wie wind zaait, zal storm oogsten"

• dinsdag 6 juni 2023
  • Jos Ubels, vice-voorzitter van Farmers Defence Force (FDF), heeft in een nieuwe vlog zijn frustratie geuit over de gesprekken rondom het Landbouwakkoord.

BART REIJMERINK 5-6-2023

Volgens de overheid moet dit akkoord vooruitgang voorstellen, maar volgens Ubels is er geen enkel bewijs dat de boerensector erop vooruitgaat. Hij stelt daarom dat boeren waakzaam moeten blijven.

Ubels heeft geen hoge pet op van de kabinetsleden die bezig zijn met het Landbouwakkoord. Hij hekelt het feit dat boerenactievoerders zoals zijn voorman Mark van den Oever in het verdomhoekje worden geplaatst vanwege zijn kritiek op het Landbouwakkoord. Maar ondertussen leveren Haagse bestuurders geen bewijs dat het akkoord daadwerkelijk voor verschil gaat zorgen.

"Weet je wat ik tegen de bestuurders zou willen zeggen die bezig zijn met het Landbouwakkoord en die hopen dat er wat goeds uit zou komen? Laat dat verdorie eens zien wat voor goeds eruit komt! Kom dan met feiten. Laat het dan zien aan die boeren. Dan kunnen die boeren toch oordelen of Mark van den Oever bij het rechte eind heeft of dat Wim Bens bij het rechte eind heeft."

"Tot op nu zet ik mijn kaarten mooi op Mark van den Oever. Die heeft het nogal vrij vaak goed gehad. Ik ben wel klaar met dat gekonkel. We wachten al zo lang op dat Landbouwakkoord, dat zou soelaas bieden voor de sector. We weten allang dat het nog veel meer pijn gaat doen."

"Laat ons een zien dat het wat brengt en dan zijn die boeren tevreden. Op dit moment denk ik dat jullie het bij het verkeerde eind hebben. Wie wind zaait, zal storm oogsten."

NieuwRechts