blckbx today #193: Partijverbod FVD | Spionage op journalisten | Amsterdam 15-minute city?

• woensdag 28 juni 2023
  •  Partijverbod FVD | Spionage op journalisten | Amsterdam 15-minute city?

28-6-2023

Is de democratie in gevaar en is het verbieden van politieke partijen als FvD de oplossing? Journalisten slaan alarm om 'spionage clausule' binnen een Europese wet die juist de persvrijheid zou moeten waarborgen. Legt de knip in de Weesperstraat de ambitie van Amsterdam bloot om een vijftien-minuten-stad te worden? En wat betekent dat voor de vrijheid van Amsterdammers?

Woensdag 28 juni 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Is de democratie in gevaar en is het verbieden van politieke partijen als FvD de oplossing?
    • Journalisten slaan alarm om 'spionage clausule' binnen een Europese wet die juist de persvrijheid zou moeten waarborgen.
    • Legt de knip in de Weesperstraat de ambitie van Amsterdam bloot om een vijftien-minuten-stad te worden? En wat betekent dat voor de vrijheid van Amsterdammers?

Desk: fractievertegenwoordiger FVD Amsterdam Tanay Bilgin, oud-onderzoeksjournalist Marcel van Silfhout en redacteur David Boerstra

Presentatie: Ancilla van de Leest

Bekijk de uitzending via Rumble

Als alternatief voor YouTube kunnen de today-uitzendingen bekeken worden via het Rumble-kanaal van blckbx.

blckbx