World Economic Forum eist nu het einde van “schadelijk” privé autobezit

Datum:
  • dinsdag 26 juli 2022
  • in
  • Categorie: , ,
  •  “lopen of delen”......




    World Economic Forum eist nu het einde van “schadelijk” privé autobezit


    Vertaling: E.J. Bron)

    Klaus Schwab  en zijn World Economic Forum (WEF) hebben nu een nieuw schriftelijk werkstuk uitgegeven, waarin weer een ander scenario van de “Great Reset” en de “toekomst waarin u niets bezit, maar gelukkig bent” wordt geschetst. In een nieuwe publicatie wordt geëist het privé autobezit te verbieden, omdat dit te schadelijk voor de planeet zou zijn.

    Lopen of delen

    In het begin van deze maand heeft het WEF volgzame regeringen in de hele wereld opgeroepen om de sowieso al torenhoge benzineprijzen te verhogen. Nu beweert het WEF (geheel in de traditie van zijn communistische fundamentele instelling) dat de mensen geen recht zouden hebben op een eigen auto en in plaats daarvan zouden moeten “lopen of delen”.

    In een afgelopen vrijdag door het WEF gepubliceerd document beweren de globalistische elites dat het gezamenlijk delen van auto´s een “circulair beginsel” zou zijn, dat noodzakelijk zou zijn om de wereldwijde vraag naar edelmetalen en fossiele brandstoffen te verminderen. Elk jaar vliegen duizenden privéjets naar de WEF-top in Davos, maar volgens Klaus Schwab zouden gewone burgers geen auto moeten bezitten.

    Het einde van de personenauto is in zicht

    In het Westen al afzienbaar, luidt het WEF daarmee waarschijnlijk het einde van de personenauto, tenminste in privébezit, in. Linkse regeringen in Europa strijden zoals bekend al jaren tegen automobilisten en alles wat daar verband mee houdt.

    Nu krijgen gewoon de Young Global Leaders, die in regeringen in de hele wereld zitten, opdracht dat teveel mensen een privévoertuig bezitten en dat deze situatie veranderd moet worden door de mensen uit de markt te dringen. Daarvoor zijn stijgende grondstofprijzen en nog meer prijsstijgingen essentieel.

    Omvattend einde van privébezit

    Onder verwijzing naar het feit dat “er in de gemiddelde auto of in het gemiddelde bestelbusje in Engeland maar 4% van de tijd wordt gereden”, beweert het WEF dat dit betekent dat de mensen in de ontwikkelde landen, inclusief de Verenigde Staten, niet het recht zouden moeten hebben een eigen auto te bezitten. De mensen zouden hun auto moeten verkopen en gaan lopen of de auto delen, want “Carsharing-platforms zoals Getaround en BlueSG hebben deze gelegenheid al te baat genomen en bieden voertuigen aan waarbij men per gebruikt uur betaalt.”

    Volgens het WEF is het einde van het privébezit van fundamentele betekenis en kan op alles toegepast worden, van auto´s via privéwoningen tot aan inrichtingsprincipes in complete steden toe:

    Een designproces dat zich concentreert op het vervullen van de hieraan ten grondslag liggende behoeften in plaats van op de koop van producten, is voor deze overgang van fundamenteel belang. Dit is de denkwijze die nodig is voor de nieuwe vormgeving van steden om het gebruik van privévoertuigen en andere dingen te reduceren.”

    Bron:
    unser-mitteleuropa.com

    Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

    2 reacties :

    Anoniem zei

    Gestoorde gekken

    Anoniem zei

    Als ze eerst hun eigen speeltjes opruimen (vliegtuig auto’s enz). Dan het voorbeeld geven door in een kleiner huis te wonen (en maar 1 huis te bezitten). Dan leven van een modaal salaris want we moeten allemaal gelijk zijn.
    Laat ze maar het voorbeeld geven

    Een reactie posten