Hollands Kroon neemt maatregelen om telefonische bereikbaarheid te verbeteren

Datum:
  • dinsdag 15 februari 2022
  • in
  • Categorie: ,

  • HOLLANDS KROON -  ANNA PAULOWNA

    De telefonische bereikbaarheid van de gemeente Hollands Kroon laat te wensen over. Met onder meer technische aanpassingen en een oproep tot het spreiden van telefoontjes wil de gemeente de situatie verbeteren, aldus burgemeester Rian van Dam.


    Winnie van Galen 15-2-2022


    Over de telefonische bereikbaarheid is de gemeente onder meer aangeschreven door VVD-raadslid Enno Bijlstra. Het lukte hem begin deze maand tot twee keer toe niet met de gemeente telefonisch in contact te komen. Al met al kostte het wachten hem zeventien minuten. Volgens Bijlstra verlangen bewoners inmiddels terug naar een fysieke balie in plaats van louter de digitale variant.

    Burgemeester Van Dam erkent dat de wachttijden oplopen. Dat houdt volgens haar onder meer verband met corona waardoor er meer naar de gemeente wordt gebeld. Vanwege technische beperkingen is het niet mogelijk een bandje mee te laten lopen met daarop de mogelijkheid een terugbelverzoek in te dienen.

    Aanpassingen

    Momenteel wordt er nagedacht over de vraag in hoeverre er aanpassingen mogelijk zijn, aldus Van Dam. Zolang de problemen aanhouden adviseert de gemeente te bellen op momenten dat de bereikbaarheid wel goed verloopt. Op de website van de 

    gemeente komt hier informatie over te staan, aldus de burgemeester.


    Noordhollands Dagblad





    1 reacties :

    Anoniem zei

    Er laat wel meer te wensen over in Hollands Kroon.

    Een reactie posten