Bedrijven voeren donkere groene show op

Datum:
  • dinsdag 11 februari 2020
  • in
  • Categorie: ,
  • Maatschappij begint één groot toneelspel te worden.



    Bedrijven voeren donkere groene show op

    Screenshot_168
    (Door: “Weethetwel”)
    Bedrijven hebben de noodzaak om winst te maken voor hun voortbestaan. Als ze dat niet doen, houdt het vanzelf op. Een eerste vereiste is met gezond verstand logische beslissingen te nemen. Bedrijven zijn daarnaast afhankelijk van tevreden klanten en hoe over hen wordt gedacht. Dat bepaalt ook een groot deel van het toekomstige succes en het voortbestaan van het bedrijf. Maar wat te doen als er bij voortduring gekakeld wordt dat je als bedrijf slecht bezig bent als je niet groener wordt? Op straffe van slechte recensies en negatieve publiciteit? Dan lijkt er weinig keus: het bedrijf wordt groener. Hoe groener des te groener.
    Weinig keuze voor het bedrijf
    In de westerse wereld is het zuinig omgaan met grondstoffen en energie een uitgemaakte zaak. Niet alleen uit verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van de natuur, maar ook omdat slimmigheid, zuinigheid en besparing het voortbestaan van het bedrijf waarborgen. In dat opzicht zijn de westerse bedrijven van huis uit “groen” te noemen. De laatste vijftig jaar is er een ontwikkeling gaande dat  de politiek en vrijwel alle instituties overgenomen zijn door linkse vrijgestelden. Deze vrijgestelde politici hebben als belangrijk kenmerk dat ze leven op kosten van de werkenden, terwijl ze zelf praktisch nooit gewerkt hebben. Ze hebben ook geen idee wat het betekent om ondernemer te zijn. Als ze meer geld nodig hebben, verhogen ze de belastingen en de mensen vinden dat prima. Maar genoeg is nooit genoeg voor links, dus hebben ze nu hun pijlen gericht op de bedrijven dat ze groener moeten worden. Dat ze hetzelfde moeten gaan denken als zij doen. Linkse gedachten over energietransitie en klimaatverandering. Daarbij hebben ze belangrijke drukmiddelen in handen zoals de absolute zeggingsmacht over de media om dagelijks hun boodschap erin te (d)rammen. Daarnaast hebben ze belangrijke verbindingen met de linkse internetbedrijven zoals Google en Facebook om vooral hun eigen boodschap door te geven en tegengeluiden eruit te filteren. Als bedrijf bestaat er dan eigenlijk maar één mogelijkheid om niet volledig zwart gemaakt te worden en daardoor in het voortbestaan bedreigd: vrolijk mee kletsen en op de groene toer gaan. De bedrijven worden allemaal zo groen alsof ze zélf in de boom hangen.
    De groene toer
    Het bedrijf stelt een manager “groen” aan die de linkse media zoveel mogelijk naar de mond praat. Op alle producten en activiteiten wordt waar mogelijk een groen label geplakt. Het bedrijf produceert alleen nog maar om het milieu te verbeteren. Voor de show worden, net als door de politici, op kosten van de belastingbetaler, elektrische auto’s gekocht. Er worden allerlei groene labels geïntroduceerd, waarbij zelfs de oorlogsindustrie groene certificaten heeft. Een bedrijf dat gewoon voor zakelijke feiten koos, zoals Ferrari, werd vliegensvlug teruggefloten en werd vervolgens op slag groen. Bedrijven als Shell hebben het met de mond alleen nog maar over vergroening, terwijl ze in de praktijk niet veel meer kunnen doen dan aardolie verwerken, omdat de wereld dat nog steeds hard nodig heeft. Kortom, voor de bedrijven is vergroening een compleet circus geworden, waarbij de één nog groener is dan de ander, maar voor de rest is het business as usual, want er zal toch brood op de plank moeten komen.
    Dilemma
    De situatie wordt echter moeilijker naarmate links begint door te draaien en onzin begint uit te kramen over het klimaat en de toekomstige maatschappij. Hoe kun je als bedrijf in godsnaam serieus mee blijven kletsen wanneer links beweert dat de zeespiegel meters gaat stijgen en dat de mens de temperatuur op aarde zélf kan regelen? Dan krijg je op slag gewetenswroeging met je gezonde verstand en al je natuurkundige en scheikundige kennis als je de bevolking ook een rad voor ogen moet draaien. Als je serieus mee moet praten met lieden die met de opleiding politicologie en gezondheidskunde op zak met zékerheid weten te vertellen dat de aarde met zijn laatste jaren bezig is.
    Dat is een duivels dilemma: meepraten of zeggen waar het op staat. En dan is het hemd toch nader dan de rok, want als gemiddeld bedrijf ben je te klein om te overleven als je door links veroordeeld wordt als stinkend kapitalistisch milieuonvriendelijk bedrijf. Er is inmiddels een status quo bereikt waarbij de westerse wereld op papier alleen nog maar groene tot zeer groene bedrijven kent. Natuurlijk zijn er ook bedrijven die van binnenuit geïnfiltreerd zijn door brave links gehersenspoelde kindertjes waarvan het onderwijs er zovele aflevert. Die denken écht dat ondernemen niets anders is dan het volgen van het groot-communistische voorbeeld en dan komt alles vanzelf goed.  Duidelijk voorbeeld is Unilever, waar de directievergadering onder leiding van CEO Polman inmiddels het niveau had van een groen-linkse fractievergadering en waarbij de winstgevendheid achteruit holde. Dat was het moment dat de aandeelhouders keihard ingrepen en de (20 miljoen per jaar verdienende) socialist aan de dijk zetten, maar Unilever was inmiddels wél zijn (vroeger zeer succesvolle) margarinedivisie kwijtgeraakt.
    Maatschappij begint één groot toneelspel te worden.
    We zagen al dat met de politieke correctheid de zaken zo fundamenteel anders worden voorgesteld dat het kan leiden tot het einde van onze cultuur. Hetzelfde geldt voor de klimaatonzin en de energietransitie. Klimaatverandering door toedoen van de mens? Ondenkbaar. Het is de mens niet gegund de aarde op te warmen noch af te koelen. Daarvoor hebben we de natuur en daar kan de mens zich écht niet aan meten. Energietransitie zoals nu doorgedramd? Het wordt een complete ecologische ramp zowel voor het (zee)leven als voor vogels, insecten en landschap. En een gruwelijke kostenpost voor de burgers. Het zijn allebei zaken die er compleet in geramd zijn en waar geen weerwoord op komt, omdat de onverdraagzaamheid van de politiek correcten geen weerwoord toestaat en omdat bedrijven uit lijfsbehoud mee kletsen.
    Tijd om het groene label wég te gooien
    De westerse bedrijven zijn over het algemeen een toonbeeld van groenheid. Dat waren ze ook al vóór de tijd dat de milieumaffia zich er intensief mee ging bemoeien. Het is daarom van de gekke dat bedrijven middels labels en allerlei formalistische onzin steeds aan moeten tonen hoe groen ze zijn. Er is uitgebreide milieuwetgeving, dus als er eens een rotte appel in de mand zit, zijn er genoeg mogelijkheden voor correctie.
    Grote woorden als klimaatverandering en de zogenaamde energietransitie slaan de plank volledig mis en beiden zullen absoluut niet uitkomen. Het is een door groene communisten verzonnen ontwikkeling op basis van leugens en aannames. Bedrijven moeten stoppen de milieufanaten naar de mond te praten, omdat het op termijn de welvaart sloopt en ook hun eigen voortbestaan ernstig bedreigt. Terug met beide benen op de grond om te doen wat de meesten bedrijven al die jaren al deden: goed rentmeesterschap voor de aarde en zijn bevolking.
    Door:
    “Weethetwel”

    (voor www.ejbron.wordpress.com)

    0 reacties :

    Een reactie posten