De Kop van Noord-Holland begint een grootschalige promotiecampagne om personeel te werven in andere delen van het land.
Er is een groot tekort in de regio aan gekwalificeerd personeel in bijvoorbeeld de zorg, agribusiness en techniek. Alleen al bij de Koninklijke Marine en Marinebedrijf gaat het de komende jaren om enkele duizenden vacatures.
De vier gemeenten Den Helder, Texel, Schagen en Hollands Kroon werken samen met de provincie in het verband ’De Kop Werkt’. Die overheden trekken samen zeshonderdduizend euro uit voor het programma ’Op Kop’.
Deel daarvan is een online platform (opkop.nl) waarop bedrijven zich kunnen voorstellen en eventueel vacatures aanbieden. Om daar bekendheid aan te geven wordt twee jaar lang intensief reclame gemaakt voor werken in de Noordkop. ,,Je moet dan bijvoorbeeld denken aan bioscoopreclame, bushokjes en grote displays langs snelwegen in de Randstad’’, aldus Bo-Anne van Egmond namens De Kop Werkt.
Op opkop.nl worden vacatures getoond in een ’interactieve kansenkaart’. Gebruikers kunnen aangeven in welke banen ze geïnteresseerd zijn, en krijgen een overzicht van vacatures in de regio in hun gewenste sector. Het aanbod voor stages en opleidingen hoort daar ook bij.
Noordhollands Dagblad
0 reacties :
Een reactie posten