Hollands Kroon - REGIOPINIE
___________________________________________________
Enquête
AART BLIJDORP
Anna Paulowna
Opnieuw een enquête naar de dienstverlening bij Hollands Kroon (HK,red.), maar nu gehouden onder ondernemers.
De uitslag zal niemand verbazen en sluit aan bij een recente enquête onder de burgers, waarvan de resultaten in augustus jl. zijn gepubliceerd in deze krant.
Uit beide enquêtes blijkt dat de gemeente slecht scoort op bereikbaarheid, afhandeling van vergunningen (van welke aard ook) en de relatie met de gemeente. Hoewel wethouder Theo Meskers bekend was
met deze kritiek vanuit het periodiek overleg met de Ondernemers
Federatie HK, is er niets veranderd
en er zal ook niets veranderen.
Je moet wel een plank ergens hebben als je dan nog niet begrijpt
waarom de ondernemers een slecht
cijfer geven. Waarom hij het niet begrijpt? Eenvoudig.
De heer Meskers vindt de enquête
niet representatief - slechts 236 van
de 3700 ondernemers reageerden -
en hij krijgt ook regelmatig positieve reacties van ondernemers.
Wat hij wel representatief vindt is
het resultaat van een onderzoek
door een zogeheten 'mystery guest'
van het Minister van Economische
Zaken.
Het resultaat van dit onderzoek : de
loftrompet.
Conclusie van de heer Meskers: 'Het
magere resultaat uit de gemeentelijk enquête kan dus 'een momentopname' zijn'.
Ik hecht echter meerwaarde aan het
resultaat van de gepubliceerde
enquête dan aan de loftrompet van
één mystery guest.
Een van de weinige zaken waarin
deze wethouder wel goed scoort is
bagatelliseren.
_________________________
Noordhollands Dagblad
0 reacties :
Een reactie posten