Den Helder - Het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) gaat onderzoeken of de Kooyhaven langs het Noordhollands Kanaal bij Den Helder en Breezand een grotere rol kan gaan spelen voor de binnenvaartsector.
De haven, die voor miljoenen is aangelegd, is tot dusverre een fiasco: er heeft zich, mede doordat het minder diep is dan verondersteld, nog geen bedrijf gevestigd.
Specialisten
Op initiatief van Port of Den Helder en Koninklijke BLN-Schuttevaer gaan specialisten kijken of watergerelateerde ondernemers alsnog te verleiden zijn naar Kooyhaven te verhuizen.
,,Eerst zal worden bekeken of de huidige infrastructuur kansen voor binnenvaartbedrijven biedt’’, aldus Andries de Weerd uit Schagen.
Op initiatief van Port of Den Helder en Koninklijke BLN-Schuttevaer gaan specialisten kijken of watergerelateerde ondernemers alsnog te verleiden zijn naar Kooyhaven te verhuizen.
,,Eerst zal worden bekeken of de huidige infrastructuur kansen voor binnenvaartbedrijven biedt’’, aldus Andries de Weerd uit Schagen.
Schuttevaer
Hij is secretaris van de afdeling Noord-Holland van BLN-Schuttevaer, belangenbehartiger van de recreatie-, beroeps- en binnenvaart.
,,Is er potentie voor meer vervoer over water, dan kan Kooyhaven zomaar een belangrijk draaipunt of regionaal overslagcentrum worden’’, zegt hij.
Hij is secretaris van de afdeling Noord-Holland van BLN-Schuttevaer, belangenbehartiger van de recreatie-, beroeps- en binnenvaart.
,,Is er potentie voor meer vervoer over water, dan kan Kooyhaven zomaar een belangrijk draaipunt of regionaal overslagcentrum worden’’, zegt hij.
Containerschepen
,,Containerschepen die over het kanaal moeten, zullen niet gauw bulkladingen hebben en aan hun maximale diepgang komen.’’
,,Containerschepen die over het kanaal moeten, zullen niet gauw bulkladingen hebben en aan hun maximale diepgang komen.’’
3 reacties :
Daar zal het wel bij blijven, "in beeld hebben"
En degene die verantwoordelijk zijn voor dit fiasco, opgebracht o.a. door de inwoners van Hollands Kroon, die zitten er nog. In een democratisch functionerende gemeente had een ieder hiervoor verantwoordelijk uit eigen beweging al opgestapt. Het geeft aan dat de integriteit en menselijkheid ver te zoeken is bij de verantwoordelijken. Door dit soort mensen gaat dit hele land in sneltreinvaart richting de afgrond.
Specialisten: "eerst moet alles worden bekeken"" etc.
Infrastructuur: de haven is zó belangrijk dat zelfs de weg vanaf de haven richting Kooybrug in totaliteit reeds nu een voorrangsweg is en voor elke gebruiker onoverzichtelijk is; er loopt zelfs geen 'kip'. Vanaf de Kooybrug richting Balgweg/N99 of andersom dito onduidelijk, onbegrijpelijk en nog gevaarlijk ook.
Potentie: "weten we nog niet" Trouwens als die er zou zijn zouden zich al bedrijven aldaar hebben gevestigd.
Bulk ? Not done.
Conclusie tot nu toe: mijn belastinggeld naar de knoppen omdat een stelletje idioten in Den Helder én Meskers van HK het zo goed wisten !
Een reactie posten