Hollands Kroon - MIDDENMEER - Een merkwaardig faillissement. Mogelijk het gevolg van miscommunicatie, een misverstand of flinke misrekening. Zo bestempelt curator mr. Bas Coelingh Bennink het bankroet van ZSH Nederland (Zorg Service Helpdesk) in Middenmeer.
Door Martijn Gijsbertsen - 6-6-2015
Curator spreekt van misverstand of misrekening
,,Deze ondernemer was pas heel kort geleden gestart’’, aldus de curator.
Hij maakt duidelijk dat hij het niet vaak meemaakt dat een bedrijf zo vlot na oprichting alweer wordt opgedoekt.
,,Al vrij snel was ZSH opgezadeld met een acuut liquiditeitsprobleem.’’
Coelingh Bennink heeft de twintig medewerkers van ZSH ontslag aangezegd en dat gemeld bij uitkeringsinstantie UWV.
De schuldenlast van de onderneming, dat moderne veiligheidsapparatuur wilde installeren om ouderen en hulpbehoevenden langer zelfstandig thuis te laten wonen, is zo’n ton.
Bevindingen
Volgens de eerste bevindingen van de curator spelen ’verkeerde verwachtingen’ een rol in het bankroet.
,,Er is op gerekend dat klanten via de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning, red.) een bijdrage in de kosten zouden krijgen. Toen personeel was opgeleid en klantgesprekken zouden worden gepland, bleek dat niet zo en zijn investeerders opgestapt.’’
De ondernemer in kwestie wil geen commentaar geven.
NHD
0 reacties :
Een reactie posten