Hollands Kroon - Middenmeer - De bijstandsmensen die nu wéér om een uitkering moeten aankloppen zijn ernstig gedupeerd. Volkomen terecht vinden zij dat de gemeenten Schagen en Hollands Kroon en de ISD hun een worst hebben voorgehouden.
Richard Zut
___________________________
Vorige week kwamen er signalen
dat ZSH het personeel — dat
1 april 2015 in dienst trad —
geen salaris meer kon betalen.
Nu is de zaak failliet.
___________________________
Wat een trieste zaak voor de twintig langdurig werkloze bijstandscliënten die via de gemeentes Hollands Kroon en Schagen werk
vonden bij Zorg Service Helpdesk (ZSH) Nederland in Middenmeer. Dáchten ze althans. Want eigenaar
Thijs van der Horst, heeft het faillissement aangevraagd. Nog voordat het schip goed en wel van de wal vertrok. Hijzelf hult zich in nevelen en haalde zijn website donderdag direct uit de lucht. De bijstandsmensen die nu wéér om een uitkering moeten aankloppen zijn ernstig gedupeerd. Volkomen terecht vinden zij dat de gemeenten Schagen en Hollands Kroon en de ISD hun een worst hebben voorgehouden. Want zij mogen er toch van uitgaan dat die hun huiswerk terdege hadden gedaan? Dat die gemeentes zich vooraf exact hadden laten informeren over hoe serieus de kans op werk bij dit in oprichting zijnde
bedrijfje eigenlijk wel was.
De reactie van de wethouders Ben Blonk en Mary van Gent op het uiteenspatten van het luchtkasteel is nu als volgt: „We betreuren het dat werkgever ZSH de bedrijfsactiviteiten heeft moeten beëindigen. We betreuren dit voor alle partijen, mede omdat het initiatief van ZSH zeer goed leek en al snel blijkt beëindigd zonder succes. Nu is gebleken dat het bedrijf niet wordt voortgezet, keren de medewerkers naar alle waarschijnlijkheid terug in de uitkering. Onverminderd blijft onze inzet om deze mensen aan een baan te helpen." Onverminderde inzet?
Daar moet juist een flinke schep bovenop!
NHD
Lees ook:
Door bankroet weer in bijstand 21-5-2015
0 reacties :
Een reactie posten