WATERSCHAPSVERKIEZINGEN 2015

• dinsdag 17 juni 2014

• REGIO - Hoogheemraadschap zoekt kandidaten voor nieuw bestuur

Op 18 maart 2015 vinden de waterschap verkiezingen plaats, tegelijk met de verkiezingen voor Provinciale Staten. Vanaf nu kan iedereen zich kandidaat stellen voor het bestuur van het waterschap. Dat kan door aansluiting op een bestaande lijst of door het oprichten van een nieuwe lijst. Alles over de verkiezingen en de kandidaatstelling wordt verteld tijdens vier bijeenkomsten. Belangstellenden zijn van harte welkom.

U staat er misschien niet dagelijks bij stil, maar het werk van een waterschap is van levensbelang. Waterschappen spelen een belangrijke rol in de bescherming van ons land tegen overstromingen. Daarnaast zijn ze ondermeer verantwoordelijk voor de waterkwaliteit. Voor de uitvoering van deze taken betalen de inwoners van Nederland jaarlijks waterschapsbelasting.
    Keuzes maken

Bij waterbeheertaken houden we zoveel mogelijk rekening met hoe de grond gebruikt wordt. Dit is niet altijd eenvoudig, want het gaat nogal eens om tegenstrijdige belangen. Zo wil de landbouw het liefst een lager waterpeil, zodat het land goed bewerkt kan worden, terwijl de natuur vaak gebaat is bij een hogere waterstand.
    Een bestuur maakt gedegen keuzes die goed zijn voor alle inwoners en gebruikers van ons werkgebied. Daarom is het belangrijk dat we goede kandidaten hebben waar de inwoners in maart op kunnen stemmen.
    Informatiebijeenkomsten

De informatiebijeenkomsten worden gehouden verspreid over het werkgebied:

Woensdag 25 juni, Den Helder
    Woensdag 2 juli, Medemblik
    Donderdag 3 juli, Zuidoostbeemster
    Maandag 7 juli, Heiloo
    Tijdens de bijeenkomsten hoort u hoe u zich kandidaat kunt stellen. De dijkgraaf vertelt over het belang van de verkiezingen en een goed bestuur. Daarnaast vertellen ervaren bestuurders wat het inhoudt om waterschapsbestuurder te zijn.
    Meer informatie over de informatiebijeenkomsten zoals het programma, aanvangstijden en hoe u zich opgeeft, is te vinden op www.hhnk.nl/verkiezingen.