Polderse huurders vrij content met corporatie

• vrijdag 20 juni 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Afhandelen klachten en inwilligen wensen kunnen beter

Martijn Gijsbertsen m.gijsbertsenghdcmedia.n1

Woningbouwvereniging Anna Paulowna zou wat beter moeten luisteren naar wensen van haar huurders (circa 2400 in de Polder). En bovendien sneller 'op klachten kunnen reageren en deze ook beter afhandelen.

Dat zijn zo ongeveer de enige kritische noten die naar voren komen uit een enquête naar klanttevredenheid dat het Amsterdamse adviesbureau Noordam & De Vries in opdracht van de corporatie heeft uitgevoerd. De woningbouwvereniging scoort gemiddeld een 7,4 als rapportcijfer voor dienstverlening.

In totaal 287 huurders werden online uitgenodigd om hun ongezouten mening te geven, 74 procent gaf daaraan gehoor.

„Een in deze tijd zeer ongebruikelijke respons, wat een eerste indicatie is van de betrokkenheid van huurders bij hun corporatie", stellen onderzoekers.

Bijna driekwart van de huurders vindt dat de woningbouwvereniging voor hen klaar staat, zo goed mogelijk probeert te helpen en de contacten met woonconsulent, opzichter of onderhoudsmedewerker plezierig verlopen.

69 procent is (zeer) tevreden over de eigen woning. De bereikbaarheid scoort een 7,6, de wijze van afhandelen van reparatieverzoeken een 7,4. De wijze van onderhoud een 7, de klachtenafhandeling een 6.

Uitstraling

Huurders adviseren de woningbouwvereniging meer aandacht te besteden aan seniorenhuisvesting, betaalbaarheid van huurwoningen, uitstraling van buurten plus wijkvoorzieningen.

NHD