Opvang overweegt rechter

• vrijdag 20 juni 2014
  • Hollands Kroon - Stichting Heberdina Japin-Timmer Dierentehuis Hoorn overweegt Hollands Kroon voor de rechter te slepen

Lydia Jasper

Volgens penningmeester John Tonneman heeft het bestuur reeds vrijblijvend gesproken met een advocaat. „Die schat onze kansen fifty-fifty in."

Toen de gemeente besloot om vanaf 1 januari jongstleden de dierenopvang door 't Schuthok in Den Helder en Schagen en omstreken in Tuitjenhorn te verzorgen, werd de samenwerking met de dierenopvang in Westerland én dus ook het Dierentehuis Hoorn opgezegd. Stichting Heberdina Japin-Timmer kon dat besluit niet accepteren. Het bestuur vindt dat de door de gemeente aangedragen argumenten geen steek houden of niet zwaar genoeg wegen.

__________________________________________________________

'Onze kansen zijn volgens advocaat fifty-fifty'
    _______________________________________

Zo stelde Hollands Kroon in een persbericht dat de capaciteit onvoldoende zou zijn.'Iets wat volgens Tonneman niet klopt. En wat later volgens Hollands Kroon ook eigenlijk geen doorslaggevende rol heeft gespeeld.

Buitenspel

In een brief uit maart 2014 stelt Hollands Kroon dat de Dierenopvang Hoorn zichzelf buitenspel heeft gezet. In het voorjaar van 2013 sprak zij namelijk met betrokken organisaties over een eenduidige samenwerking met een bijbehorend tarief voor dierenopvang. 'Vervolgens ontvangt de gemeente Hollands Kroon in mei 2013 een aanbod van DOC Hoorn, zonder medeweten van de andere asiels. In dit aanbod staat een lager tarief dan wat in april in gezamenlijkheid was overeengekomen en een eigen manier van organiseren van dierenopvang in het gebied Wieringen/Wieringermeer." Volgens het bestuur van Hoorn is een uniform tarief voor drie asielen, gelet op de aard, structuur en achterland, een utopie. „Het is onbegrijpelijk dat Hollands Kroon er dus voor kiest om een hoger tarief te betalen", aldus Tonneman. „Een lagere aanbieding mag toch geen reden zijn om de aanbieder buitenspel te zetten."

De dierenopvang heeft in april een brief hierover aan de gemeente gestuurd. „Progressief Hollands Kroon probeert de dierenopvang op de raadsagenda van komende donderdag te zetten."

NHD

Sam Kooy zei

Is een uitermate smerig spel geweest van de toenmalige PvdA wethouder Steven Jan van Dijk. Dank aan de stemmer dat hij buitenspel is gezet.

De PvdA ontpopt zich zo langzamerhand als een rampzalige partij voor de autochtone burger, maar niet voor de economische vluchtelingen. Als je als kiezer toch op de PvdA hebt gestemd dan rest je slechts een ding en dat is zo snel en zo diep mogelijk wegkruipen onder het gras.
    Mevr. Jette Kleinsma, u weet wel die dwaas van de PvdA die oppert om de gepensioneerden maar een moestuintje te laten beginnen om de kosten te drukken, of die dwazen van de PvdA in de gemeente Dronten die een plezierbelasting willen invoeren.
    Deze partij is toch niet meer serieus te nemen evenmin als de VVD, u weet wel de partij die het op zegt te nemen voor de hardwerkende middenstanders maar ze helemaal in de kou laat staan, ondanks alle mooie verhalen blijven ze met de PvdA samenwerken.
    Politiek Nederland is volkomen geschift geworden, dat kan ook niet anders want vanwege de bezuinigingen worden veel "gekkenhuizen" gesloten en al die gekken schijnen een sterke voorkeur te ontwikkelen voor de politiek, voorbeelden te over zo langzamerhand.