Tegenstanders windmolens: staatssecretaris neemt ons niet serieus

• zaterdag 5 april 2014
  • 03 april 2014 -   ANNERVEENSCHEKANAAL - Staatssecretaris vindt het niet nodig de geluidsnormen aan te scherpen.

De Nederlandse Vereniging Omwonenden Windturbines vindt dat staatssecretaris Wilma Mansveld tegenstanders van windmolenplannen niet serieus genoeg neemt.  Zij vindt het niet nodig om de geluidsnormen voor windmolens aan te scherpen.

Mansveld liet onderzoek doen naar de geluidsoverlast van windmolens en volgens haar zijn de bestaande geluidsnormen voldoende.

De Nederlandse Vereniging Omwonenden Windturbines zegt dat er enkel een literatuuronderzoek is gedaan. Daaruit blijkt dat niet is aangetoond dat windmolens overlast veroorzaken. maar er is ook niet aangetoond dat ze geen overlast veroorzaken. De club wil dat er een echt onderzoek wordt gedaan.

Rob Rietveld, directeur van de Vereniging, zegt dat in landelijke gebieden bewoners minder achtergrondgeluid hebben en de inwoners dus meer last hebben van het geluid van windturbines. Vooral het geluid dat niet meteen hoorbaar is, kan volgens Rietveld tot gezondheidsklachten zoals slapeloosheid, rusteloosheid of angstpsychoses leiden.

RTV Noord

Waarom zou een PvdA staatssecretaris de bevolking serieus nemen. Inmiddels is toch allang bekend dat de PvdA geen enkele binding meer heeft met haar kiezers en de rest van het volk.
    Het is niet voor niets een regentenpartij, dan hoef je alleen maar rekening met jezelf en je vriendjes te houden.