Raadsvergadering Hollands Kroon geschrapt

• woensdag 23 april 2014

• Anna Paulowna - Lada heeft echter al aangegeven liever niet beide partijen in de coalitie op te nemen, maar of met de VVD of met het CDA een verbond te sluiten.

Mike Deutekom

De gemeenteraad van Hollands Kroon vergadert donderdagavond niet.

Er is meer tijd nodig om een coalitie te smeden en een college van burgemeester en wethouders samen te stellen. Dat zegt een woordvoerster van de gemeente.

Normaal gesproken vergadert de gemeenteraad elke laatste donderdag van de maand. „Maar omdat er nog geen college is, is de vergadering van april afgezegd. Er zijn de afgelopen dagen drie gesprekken geweest onder leiding van Senioren Hollands Kroon, maar dat heeft nog geen akkoord opgeleverd", zegt gemeentewoordvoerster Noortje Slot. Of er straks alsnog een extra vergadering wordt ingepland is nog onbekend. Dat is afhankelijk van de tijd die de verschillende partijen nog nodig hebben om tot overeenstemming te komen.

Informateur Menno Huisman stelde begin april een coalitie voor tussen de twee grote winnaars van de verkiezingen, Senioren Hollands Kroon en Lada, aangevuld met de verliezers VVD en CDA.

NHD