WETHOUDER VAN DIJK LIGT ONDER VUUR BIJ ZWERFDIERENOPVANG

• zaterdag 8 maart 2014
  • Hollands Kroon - Reactie van Bestuur DOC Hoorn en de vrijwilligers van de Opvang Zwerfdieren Wieringen / Wieringermeer op de raadsvergadering van 4-3-2014
    HOLLANDS KROON - Met dit schrijven willen wij namens de Opvang Zwerfdieren Wieringen/Wieringermeer van het Dierentehuis Hoorn, reageren op de raadsvergadering van Hollands Kroon gehouden op dinsdag 4 maart 2014 waarin de motie Dierenopvang van Progressief Hollands Kroon aan de orde was
    Het heeft ons teleurgesteld dat wij helemaal niets over de motie Dierenopvang in de media hebben gelezen. Wij hopen dat u alsnog aandacht wil schenken aan de problematiek die in de motie werd verwoord.
    Progressief Hollands Kroon had een motie Dierenopvang ingediend. Deze motie werd behandeld en uiteindelijk in stemming gebracht. PVDA en het CDA gaven gelijk aan niet voor deze motie te zullen stemmen. De VVD twijfelde en stelde nog enkele vragen, die omdat wethouder van Dijk afwezig was, door wethouder Meskers  beantwoord werden.

Dhr. Meskers gaf aan dat de contracten al in een vergevorderd stadium waren (dus nog steeds niet
    getekend ! !) en dat er geen mogelijkheid meer was om DOC Hoorn daaraan toe te voegen. Op basis van deze antwoorden stemde de VVD met de PvdA en het CDA tegen de motie. De andere partijen stemden voor de motie van Progressief Hollands Kroon.

Het is ongelooflijk dat de partijen PvdA, CDA en VVD niets doen met de vele onwaarheden rond deze zo belangrijke beslissing; daar wordt zomaar aan voorbij gegaan ! ! Als je op de tribune zit en dit moet aanhoren en je je mond niet open mag doen........dat is verschrikkelijk !! Het geeft je een enorm gevoel van onmacht en onrecht.
    Het bestuur DOC Hoorn heeft wederom een brief gestuurd aan wethouder Jan Steven van Dijk, een brief die ter informatie ook aan het College van B & W en alle raadsleden is gestuurd.
    De contracten zijn nog steeds niet getekend, het is de bedoeling van de wethouder dit donderdag 13 maart 2014 te doen. Dan moeten voor die datum wel de concept contracten worden goedgekeurd en dat is tot op heden nog niet gebeurd. Het lijkt ons niet meer dan logisch dat wij vóór die datum toch echt recht hebben op antwoorden van de wethouder en dat dit niet steeds op de lange baan kan worden geschoven zodat er straks, als de ondertekening een feit is, echt geen weg terug meer is.
    Inmiddels heeft DOC Hoorn haar afkeuring uitgesproken over de door de Gemeente Hollands Kroon verspreide onjuiste informatie omtrent het Dierentehuis Hoorn en worden de mogelijkheden onderzocht om bij de Gemeente Hollands Kroon een schadeclaim in te dienen.
    Nogmaals, wij hopen dat u alsnog aandacht wilt schenken aan de problematiek die aanleiding was voor de motie Dierenopvang van PHK.
    Met vriendelijke groet,
    Frouwke Zoutman
    Ingrid Commandeur
    Astrid Commandeur