Uitslag gemeenteraadsverkiezing 2014 HK

• donderdag 20 maart 2014
  • Categorie:

• Hollands Kroon - Een opkomstpercentage van bijna 54%.

Bijna 20.000 inwoners van Hollands Kroon stemden woensdag 20 maart voor de nieuwe gemeenteraad. Dat was een opkomstpercentage van bijna 54%.

Dat was bijna 14% hoger dan in 2011. Inwoners van Hollands Kroon, bedankt!
    Hieronder leest u de uitslag. De volledige uitslag per stemdistrict en kandidaat en de definitieve zetelverdeling leest u uiterlijk vrijdag.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014
    partijaantal stemmenZetels      Zetels 2011
    VVD31105                     8
    CDA28114                     5
    PvdA21113                     4
    Senioren Hollands Kroon38576                     5
    LADA37436                     3
    D6618182                     1
    Christen Unie7961                     1
    Groen Links6261                     1
    Progressief Hollands Kroon10071                     1

NHD

Zo, die zit!
    CDA, PvdA en VVD op hun plaats.
    De mensen zijn het zat dat ze praatjes verkopen en geen daden.

De coalitie, CDA, PvdA en VVD en de coalities daar voor in toen nog Anna Paulowna hebben al jaren niet begrepen dat de politiek de belangen van de burgers van Hollands Kroon dienen te behartigen. De huidige politiek wordt afgerekend op het totaal negeren van de wensen van de kiezers, dat gebeurt in HK, maar op nog veel grotere schaal in Den Haag waar de coalitie, aangevuld met het verachtelijke D'66 , CU en SGP en deels het CDA, Nederland heeft overgedragen heeft aan de idioten in Brussel.

Geweldig hoe LADA en de Senioren partij het hebben gedaan, nu nog een coalitie vormen en dan maar eens gaan kijken hoeveel lijken er uit de kast gaan rollen.
    Om een coalitie te kunnen vormen is helaas nog wel 1 van de 3 huidige partijen nodig en dan is het maar af te wachten hoe het al jarenlang verrotte ambtenaren apparaat hier op gaat reageren, dat was in begin 2000 al bekend maar het enige wat de politiek toen heeft gedaan is het bevorderen van de meeste ambtenaren ipv. het nemen van de juiste maatregelen.
    LADA en de Senioren zullen het erg lastig krijgen met de erfenis van tientallen jaren vriendjespolitiek en corruptie.