Raad Hollands Kroon geïnstalleerd

• vrijdag 28 maart 2014
  • Hollands Kroon -  Anna Paulowna - De negenentwintig leden van de gemeenteraad van Hollands Kroon zijn geïnstalleerd.

Mike Deutekom

Burgemeester Jaap Nawijn nam hen gisteravond de eed of de belofte af. De gemeenteraad van Hollands Kroon ziet er nu als volgt uit:

namens de VVD zitten Jan Swaag, oud-wethouder Theo Meskers, Alexander op de Weegh, Ada de Haan en Willem Groot in de raad.

Elaine Vlaming-Kroon, Theo Groot, Sjaak Vriend en Reginald Visser vormen samen de fractie van het CDA.

Oud-wethouder Jan Steven van Dijk, Fijko van der Laan, Sylvia Buczynski vormen de fráctie van de PvdA.

De grote winnaar van de verkiezingen, Senioren Hollands Kroon, heeft voorlopig Jip Pankras, Mary van Gent-Overdevest, Jeffrey Leever, Pim de Herder, Jan Muntjewerf en Piet Bruijstens als raadsleden, maar dat kan door de collegevorming nog veranderen als één of meer een wethouderspositie ambiëren.

Datzelfde geldt voor de fractie van Lada, die eveneens als winnaar uit de verkiezingsstrijd kwam. Lada heeft Henk van Gameren al naar voren geschoven als fractievoorzitter, bij de andere partijen wordt daar later nog over besloten. De Lada-fractie bestaat verder uit Rob Ravesteijn, Ard Smit, Peter Couwenhoven, Lida Brussaard-Ursem en Henk-Jan Wit-tink.

D66 heeft de fractie verdubbeld, naast Niels Busker neemt Liesbeth Vlietstra-Wouterse ook nog plaats in de raad.
    Johan Paul de Groot is opnieuw fractievoorzitter, van de ChristenUnie.
    Jan Eichhorn " is de nieuwe man van GroenLinks en Dorien Sijbenga-van den Outenaar zit opnieuw in de raad voor Progressief Hollands Kroon.

NHD