Den Helder: deur niet dicht voor motorcrossers

• dinsdag 4 maart 2014
  • Categorie: , ,
  • Noordkop - Het gemeentebestuur van Den Helder houdt de deur niet dicht voor tijdelijke motorcrossactiviteiten op industrieterrein Kooypunt.

Ronald den Boer

Maar dat is iets anders dan die deur wagenwijd open zetten. Dat stelt wethouder Pia Bruin in reactie op het verwijt van de Noord-Hollandse Motorsport Federatie, dat Den Helder zich niet aan gemaakte afspraken houdt.

olgens de federatie heeft Den Helder in een overleg met de provincie en Hollands Kroon toegezegd tijdelijk motorcrossen op Kooypunt mogelijk te maken, in afwachting van een permanente crossbaan in de Wieringermeer.

„Die afspraak lijken de betrokken wethouders nu niet gestand te wil len doen", stelt Jos Huiskens namens de motorcrossers.

Onzin, reageert wethouder Pia Bruin. „Er is geen driehoeksoverleg geweest, laat staan dat wij dat hebben toegezegd. Wij hebben vorig jaar driemaal een motorcrossevenement op Kooypunt toegestaan. De crossers wilden daarnaast nog een vierde. Toen hebben we met omwonenden overlegd maar die gingen daar niet mee akkoord. Zij willen helemaal geen crossactiviteiten meer, vanwege de overlast. Nu vraagt de federatie het hele jaar door te mogen crossen. Dat heeft nogal wat gevolgen. We hebben daarom gezegd: dien maar een aanvraag in, dan zullen we die bekijken. Verder dan dat zijn we nog niet."

NHD

En ondertusssen zitten wij hier aan het Waardkanaal elk weekend flink te balen . Want nu word hier steevast ge - motorcrossed en maken ze de dijk en natuurgebied stuk , verstoren de rust.