SP bespeurt ’geur van corruptie’

• vrijdag 14 februari 2014
  • Categorie: , , ,
  • Berkhout - 14 februari 2014 De nasleep van de zaak rond het bij Berkhout geplande bedrijventerrein Distriport blijft de provinciale politiek bezighouden.
    Twee statenleden van de SP willen nu van GS weten of de veroordeling van oud-gedeputeerde Hooijmaijers aanleiding is het rapport van de commissie Schoon Schip bij te stellen.

Volgens de SP-statenleden Marnix Bruggeman en Dago Wellink maakt een studie van de kwestie Distriport duidelijk dat de kwestie verder woekert. Gezien het vonnis van de Haarlemse rechtbank in de zaak Hooijmaijers is volgens de SP wel duidelijk dat het bij de Berkhoutse gronden veel mis is gegaan.

De statenleden vragen zich af of de provincie ooit nog wel zaken moet doen met de West-Friese projectontwikkelaars. Er zijn veel aanwijzingen dat corruptie hier een rol heeft gespeeld.

NHD

Als een ding ons wel geleerd heeft van de BOUWFRAUDE is het wel dat de corruptie in Nederland niet minder is als in de rest van de wereld. In de EU verdwijnen miljarden per jaar aan corruptie zo blijkt uit rapporten en jaarlijks verdwijnt er meer.

Om ons te doen geloven dat het in Nederland minder erg is als elders hebben we een lijst met de meest en minst corrupte landen, maar zoals tegenwoordig met elk rapport is het de vraag wie het opstelt en waar is dat vervolgens op gebaseerd?

Wie zegt mij dat de opstellers van dat rapport niet corrupt zijn, tenslotte kan ieder rapport zo worden gemanipuleerd zoals het de opdrachtgever het beste uitkomt.

Je hoeft maar naar de windmolenproblematiek en het trafostation in HK te kijken, dan is "de geur van corruptie" niet meer te harden, en zo is het in heel Nederland.