Remkes heeft Nawijn tot nu toe niet gesproken over declaraties

• vrijdag 21 februari 2014
  • Hollands Kroon -  De Noord-Hollandse commissaris van de Koning Johan Remkes heeft tot op heden niet gesproken met burgemeester Jaap Nawijn....

....van Hollands Kroon over zijn declaratiegedrag en het onderzoek dat daarnaar is ingesteld.

Dat laat Remkes' zegsman Raymond Fillet deze krant desgevraagd weten. „De burgemeester kan altijd zelf contact opnemen. Dat is ook nog niet gebeurd", aldus de woordvoerder. „In de eerste plaats is dit een gemeenteaangelegenheid. Al zal het in reguliere gesprekken die Remkes met alle burgemeesters voert - dus ook met Nawijn - ongetwijfeld aan de orde komen."

NHD

Ach, voor Remkes is het ook helemaal niet of een burgemeester nu wel of niet fraudeert.
    Dat wordt ook wel de arrogantie van de macht genoemd, het klootjesvolk is alleen maar interessant om via de belastingen te worden uitgeknepen om de beurzen van de bestuurders te vullen.

Waarom zou Remkes, als bestuurder van een volstrekt overbodige bestuurslaag, zich druk maken over een burgemeester, door hem aangesteld, die weer in de fout gaat?
    Die verantwoording schuif je, zoals Remkes waarschijnlijk gewoon is, af naar je voetvolk in de vorm van een college en een gemeenteraad.
    In deze schijndemocratie behoeft hij toch geen enkele verantwoording naar de kiezer af te leggen?
    Het voetvolk zal gerust Remkes niet voor de voeten lopen want wie weet, misschien zit er in de toekomst ook wel een baantje in zoals het geval is geweest met het grote voorbeeld Ton Hooijmaijers?
    Zelf is Remkes van mening dat hij het erg druk heeft met misschien wel het bevoordelen van weer andere (VVD) vriendjes en hij moet natuurlijk in de eerste plaats goed voor zichzelf zorgen.