'Lada-wethouder komt van buiten'

• donderdag 6 februari 2014

• Hollands Kroon - Oppositiepartij Lada, dat nu drie zetels in de gemeenteraad van Hollands Kroon heeft, gokt deze verkiezingen volgens lijsttrekker Rob Ravensteijn op 'vijf á zes zetels'.
    „De coalitie gaat voor mijn gevoel behoorlijk afkalven. VVD, CDA en PvdA hebben in onze ogen niet kunnen waarmaken wat ze de kiezer bij de fusie hebben beloofd: dat een grotere gemeente sterker is en aan bestuurskracht wint. En dat voorzieningen in de kernen behouden blijven of beter worden, terwijl juist het omgekeerde aan de orde is."

Stel dat dat inderdaad via de stembus wordt afgestraft en Lada opeens in de positie komt dat zij een wethouder mag leveren? „Dan halen wij die van buiten de partij, zoeken de beste kandidaat via een openbare oproep", stelt de Winkeler voorman resoluut.

„Het kan zelfs iemand van totaal andere signatuur zijn, zolang die maar uiterst kundig is, het beste met Hollands Kroon en de regio voor heeft. Als verlengstuk van de raad moet onze wethouder vooral uitvoering geven aan wat burgers willen. Daarvoor zit zo iemand op het pluche."

NHD

Dhr. Raveensteijn heeft volkomen gelijk door te stellen dat voor de beste kandidaat gegaan moet worden en niet zoals VVD, PvdA en zeker niet te vergeten het CDA al jaren doen, kiezen voor een vriendje of vriendinnetje die vooral de belangen van het vriendenclubje in de gaten moeten houden en daardoor lak aan de burgers hebben.
    Ex wethouder v.d. Laan was in het recente verleden een ramp, Lia Franken is een nog grotere ramp, Van Dijk bakt er, zoals gewoonlijk bij een PvdA politicus, niet veel van en wat Meskers klaarspeelt is voor niemand duidelijk.
    Allemaal wethouders die weinig of geen kennis van zaken hebben, zeker niet meer, maar eerder minder als de gemiddelde burger.

Het is toch eigenlijk van de zotte dat iedereen die meeloopt rondom de politieke strooppot wethouder kan worden in dit land. Dat is ook de reden dat er zoveel fout gaat, de kwantiteit is in overvloed aanwezig onder wethouders. Zorg eerst eens voor een eisenpakket waaraan een wethouder moet voldoen, voordat de zoveelste blunder wordt begaan. Na blunderen volgt als buffer wachtgeld betaald door de burgers. Waar wachten we nog op om kwaliteit te eisen van wethouders, zo werkt het immers bij iedere functie in dit land. Alleen niet in de politiek......