Financieel wanbeleid van Hoogheemraadschap

• woensdag 26 februari 2014
  • Noordkop - Gedeputeerde Staten maakt zich 'zorgen' over de financiële situatie bij Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier
     Alleen al in onze directe omgeving heeft Stichting JAS onderstaande voorbeelden gevonden:

De kapotte Hoogheemraadschap gemaalvaantjes

Met de novemberstorm van 2013 heeft de weergod (Nee CDA en CU, niet de Uwe) laten merken dat het vrolijke vlaggen ter meerdere eer en glorie van het management van het Hoogheemraadschap hem niet welgevallig is.

Duidelijk staat aangegeven op de volstrekt overbodige vlaggenmasten dat bij windkrachten groter dan 6 Beaufort de vlag gestreken moet worden. Aeolus was sneller dan de kantonniers die midden in de nacht de polders in moesten nadat hun windwekkertje gerinkeld had.

De vissentrap

Het Hoogheemraadschap heeft in zijn onmetelijke wijsheid een vissentrap geplaatst in het water van het Balgkanaal naar de Zandvaart (vlakbij de wegkruising). Het water stroomt normaal van Zandvaart naar Balgkanaal en de hitsige vissenwijfjes en vissenmannetjes konden wegens de obstructie in de Zandvaart de paaigronden in het super verontreinigde Breezandse poldertje niet bereiken en derhalve heeft het Hoogheemraadschap krachtig ingegrepen om deze diertjes hun natuurlijke aandrang uit te kunnen laten oefenen zodat na de pret hun lichtgevende jongen de reis naar de Atlantic kunnen ondernemen.

Het enige voordeel in deze zaak lijkt ons de zeker een maand geduurd hebbende werkgelegenheid voor een plaatselijk bekende aannemer, die de middels belastinggelden betaalde opdracht op rustige en ontspannen wijze heeft uitgevoerd.

Het historisch poldergemaal

Vanwege de onschatbare historische betekenis voor ons en het nageslacht van het gemaal Wijdenes Spaans (Kruiszwinsloot naar Van Ewijcksvaart) is het gebouw in 2012/2013 in opdracht van het Hoogheemraadschap en op kosten van de belastingbetaler ondersteund, de fundatie/grond en machinerie verwijderd waarna een nieuwe betonconstructie met nieuwe machinerie geplaatst is.

Begrijpt U het? Het gebouw bleef staan, de muren en het dak dan en kwam te steunen op zware stalen H-balken zodat het gebouw als het ware in de lucht hing; de rest werd verwijderd en na ruim een jaar werden nieuwe betonconstructies en een pompkamer gebouwd. Al die tijd was er een noodpompinstallatie in de bedrijf en stond er een zeer zware rupskraan op het fietspad. Kosten van deze onzinnige fantasievolle operatie? Wij hebben geen idee, alleen de langdurige huur van de rupskraan moet al tonnen gekost hebben en dan rekenen wij niet eens de uniek idiote bouwmethode waarbij het onderhavige pand gewoon blijft staan.

Natuurgebiedjes

Er wordt druk gegraven en met 4-assers gereden die op hoogst milieuvriendelijke wijze de grond afvoeren om natuurgebiedjes te scheppen in een streek die voor 250 jaar nog onder water stond. Plaats van handeling: Achter boerderij Duinoord aan de Duinweg ongeveer 1,5 KM zuidelijk van Groote Keeten. Voor de deelnemers zie de foto.

Geweldig toch al die overheidsinstanties die met Uw geld elkaar de bal toespelen om zo onbeperkt HUN hobby’s uit kunnen voeren en hokken vol ambtenaren onderhouden die het recht hebben zich vol te proppen met biefstukken en geld opbrengende gronden omtoveren in de meest onrendabele blijvend geld slurpende natuurprutsstukjes die er bestaan. En ook het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier laat zich niet onbetuigd; deze natuur moet namelijk geholpen worden. Er worden daar gaten gegraven en die lopen vol met water, begrijpt U wel? Een tamelijk gebruikelijk fenomeen in het laagland van Holland, zeker als dat vlak bij de duinen ligt waar het kwel- en regenwater wat zich in die gaten verzameld, afgevoerd moet worden. Er worden door het Hoogheemraadschap pompinstallaties geplaatst om deze onnatuurlijke natuur, natuurlijk te doen lijken. Het wachten is alleen nog op een Hoogheemraadschap vlaggetje om de idioterie te bekrachtigen.

Redactie JAS

Griekenland is ten onder gegaan aan het veel te grote ambtenarenapparaat en dat land kan slechts overeind gehouden worden middels onze belastingcenten, maar ondanks dat het bekend is verandert er nog steeds niets.
    Ook in Nederland hebben diverse regeringen beloofd en geprobeerd het ambtenarenapparaat in te krimpen maar het resultaat is dat het ambtenarenapparaat alleen maar is uitgebreid.
    De fusie van Hollands Kroon was mede bedoeld om de kosten te verlagen, het resultaat is dat diverse voorzieningen voor de burgers zijn verdwenen maar het ambtenarenapparaat is nog net zo groot, zo niet groter.
    In Amsterdam heeft de wethouder van Groen Links zelfs voorgesteld om op kosten van de belastingbetaler de ambtenaren een 32 urige werkweek aan te bieden, natuurlijk met behoud van salaris. Heel werkend Nederland zucht onder de zware belastingdruk en zo'n Groen Links trut denkt dat de werkenden nog wel wat meer belasting kunnen betalen. Je moet tenslotte als wethouder wat bedenken om je ambtenaartjes te vriend te houden.
    Ook de Nederlandse burger moet steeds krommer liggen om het veelal geldverspillende en nutteloze ambtenaren apparaat in stand te houden totdat de wal het schip gaat keren.