CDA ten onrechte beschuldigd van spelletjes.

• woensdag 12 februari 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Het CDA herkent zich niet in de beschuldigingen, die de heer Kees List (VVD) ...
    .....uit in de Volkskrant en de Schager Courant over de gang van zaken bij de bouw van de windmolen “de Ambtenaar” in de Wieringermeer.

De toepassing van een “truc” is een veronderstelling, die overigens door de heer List ook niet wordt onderbouwd. In het toenmalige, door de raad vastgestelde, bestemmingsplan buitengebied Wieringermeer was geen maximale bouwhoogte opgenomen voor deze solitaire windmolen, waardoor de bouw mogelijk was.

Vergunningverlening vloeide dus rechtstreeks voort uit het door de gemeenteraad vastgestelde bestemmingsplan. In het huidige bestemmingsplan is wel een maximale masthoogte opgenomen. Daaraan voldoet de windmolen.

Het CDA betreurt het dat de heer List als toenmalig wethouder kennelijk niet op de hoogte was van de procedure, die toen is doorlopen.

Kijk, dat moeten we hebben: dat ze elkaar beschuldigen! Hoe laf.

Het is tegenwoordig mode om "zich niet te herkennen in beschuldigingen".

Hollands Kroon herkent al jaren helemaal niets meer, het is bestuurlijk gezien een autistische gemeente die geen enkele boodschap heeft aan haar inwoners en er nog van overtuigd is dat ze het goed doen.
    Hoe goed ze het doen blijkt ook uit het gigantische tekort van de gemeente.

Het CDA is een volstrekt onbetrouwbare partij die alleen in de weer is voor de boeren.
    Windmolens? prima. Verhoging van de waterschapskosten voor de burger om de boeren nog meer te ontzien? Prima.
    Het CDA betstaat gewoon uit een stelletje zich verrijkende minderwaardige minkukels.