Carnavalsnummer na commotie over burgemeester Nawijn

• donderdag 27 februari 2014

• 27 februari 2014 - MIDDENMEER - Met het carnavalsweekend voor de deur kon het niet uitblijven.

De commotie over het declaratiegedrag van burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon heeft geleid tot een heus carnavalsnummer.

Tekstschrijver Alexander Bügel, eigenaar van een opnamestudio in Middenmeer, en producent Jeroen Drenth zijn de geestelijk vaders van ’De boot van Japie’

Het lied - op de melodie van ’De woonboot’ van Stef Ekkel - wordt gezongen door Wieringer Jan van der Wal, alias ’Jan met de pet’. En zal uiterlijk vrijdag op YouTube worden gezet.

,,Het is een echte meedeiner, hoor’’, stelt Bügel, die zegt dat de tekst ludiek, met een ’dikke knipoog’, is bedoeld.

,,Het is voor de leut, niet met de intentie om iemand te beschadigen.''

video
    Carnaval in Hollands Kroon: Jan met de pet - De boot van Japie

NHD

Als bestuurder van Hollands Kroon zou je je dood moeten schamen dat je het zo ver hebt laten komen dat er een carnavalsnummer over de fraude in je gemeente wordt gemaakt.
    De bestuurders in Hollands Kroon kennen echter geen enkele schaamte en gaan gewoon door met het belazeren van de bevolking. Het belazeren en bestelen van de Nederlanders is intussen een landelijke trend geworden onder bestuurders, uitgezonderd die van PVV en SP, de rest weet niet hoe snel ze de bevolking kunnen bestelen, de PvdA met stip op de eerste plaats, gevolgd door de VVD als "goede" tweede.

Sam Kooy zei

Anoniem, ik zou het houden bij Hollands Kroon. Daar kan je zonder in details te geraken en zonder landelijke akkefoetjes daarbij te betrekken, al boeken mee vullen. Het zijn de vernietigers van regionale en plaatselijke gewoontes. Het zijn de lieden die in overleg - nogmaals en nogmaals - zaken met de bewoners op touw behoren te zetten.Het zijn de lieden die er onder uitkomen van fraude te worden betigt om snel enkele duizenden euro's terug te storten in de kas van de gemeente. Het zijn de lieden die zaken (scholenbouw) verdraaien in het nadeel van hen die het betreffen. Het zijn de lieden met twee agenda's. Het zijn de lieden die zelfs leugens over eerdere leugens aan de dag leggen. Het zijn de lieden die zo snel als mogelijk de wijk behoren te nemen. Dát zijn de lieden, de dagelijkse gemeentebestuurders !

Mijnheer Kooy, we kunnen de gebeurtenissen in Hollands Kroon niet los zien van de landelijke, ook daar is fraude schering en inslag.
    Dat bewijzen keer op keer de opkomst percentages bij de verkiezingen, de mensen hebben geen vertrouwen meer in de politiek, landelijk gezien niet maar net zo goed in Hollands Kroon.
    Voor kiezers die niet meer weten waar ze op moeten stemmen zijn er kieswijzers in het leven geroepen. De Politieke partijen liegen om het hardst op de kieswijzer, beter zou zijn een kieswijzer op te stellen die afgaat op de programma's uit het verleden en hoe de partijen vervolgens die beloftes met handen en voeten hebben getreden. Ik verzeker u dat de "oude politiek" weggevaagd zal worden.
    Pechtold verkondigt nu weer dat er belastingverlagingen moeten komen, iets wat Wilders al vele jaren roept, Wilders geeft ook nog aan hoe dat te verwezelijken, terwijl Pechtold enige maanden geleden zijn steun gaf aan deze regering en instemde met belastingverhoging.
    Deze leugenaar komt er in onze staatsmedia probleemloos mee weg, geen kritische vraag wordt hem gesteld, het is volkomen terecht dat de kiezer geen enkel vertrouwen meer hebben in de politiek.
    Niet alleen de politiek in dit land is totaal verziekt maar ook de media.
    Hollands Kroon is een onderdeel van deze totaal verziekte cultuur en de bestuurders doen er vaak nog een schepje bovenop omdat die cultuur al vele jaren de boventoon voert, integriteit is ze volkomen vreemd en Hollands Kroon accepteert/zoekt een burgemeester die perfect past in deze verziekte cultuur.

Sam Kooy zei

Met regel 1, beste Anoniem, ben ik het volstrekt met je oneens. HK is HK. En tijdens het stemmen gaat het om plaatselijke items. Dat die Haagse politici zich nu ineens laten zien onder het "gewone" volk is 100% verlakkerij. Het gaat mij op Texel om de plant van een boom of om het aanleggen van een speelplaatsje voor kinderen op een mij wel of niet welkome plaats. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dát is plaatselijke politiek !

Mijnheer Kooy, zoals u het stelt zou het ook behoren te gaan, helaas is dat niet meer zo.
    Het volgende stond te lezen in de media:

Zelfs het commissariaat voor de media luidt de noodklok dat de regionale journalistiek een abominabel lage bezetting, publiek en financiering heeft. Er is eigenlijk geen democratische controle meer op de kleinere gemeenteraden. De wethouders doen maar wat, de burgemeester knipt lintjes en de raadsleden hebben geen publiek, en dus geen invloed. Het wegvallen van de aandacht door de gegoede burgerij creëert een machtsvacuüm. Deze leemte in aandacht en controle is gespot door de Rijksoverheid. Moeilijke dossiers waar al jaren geen oplossing voor gevonden zijn, worden nu over het hek van de gemeenten gesmeten. Denk aan de jeugdzorg, de uitkeringen en zorg aan gehandicapten en ouderen. Tegelijkertijd gooit de overheid het benodigde geld er maar gedeeltelijk achteraan: het is een ordinaire bezuinigingsoperatie waar taakstellingen gewoon de een vijfde van het budget laten verdwijnen.

Het gaat er niet om wie van ons tweeën gelijk heeft, maar het gaat er om wat op het ogenblik realiteit is.