Ark Nawijn geen stemlokaal Van Ewijcksluis

• zaterdag 22 februari 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Van Ewijcksluis - Vermoedelijk is van het idee afgezien uit vrees voor reacties van stemmers.

De woonark in Van Ewijcksluis die Hollands Kroon voor VVD-burgemeester Jaap Nawijn (61) huurt, is serieus in beeld geweest als stemlokaal voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart.

Het idee om bij de burgemeester 'thuis' te kunnen stemmen, in Nederland niet eerder vertoond, is recent afgeschoten. Dat is gebeurd nadat deze krant op basis van rittenstaten en buurtonderzoek berichtte dat Nawijn vaker niet dan wel op de huurboot zou zijn. Daarover is ophef ontstaan, ook vanwege soortgelijke ervaringen met een huurappartement in zijn periode als burgemeester van Heemskerk aan de Jan Ligthartstraat.

Hollands Kroon wilde met het plan om inwoners bij de burgemeester aan boord te laten stemmen aantonen dat de gemeente transparant is en van gebaande paden durft af te wijken.

Vermoedelijk is van het idee afgezien uit vrees voor reacties van stemmers.

NHD

Waarom stemmen in een dergelijk veel te kleine ruimte zoals de gehuurde ark van de burgemeester?
    Waarom een ark ontruimen om plaats te maken voor een stemlokaal als de plaatselijke kroeg al vele jaren fot volle tevredenheid fungeert als stemlokaal?

Geen verstandig mens die zijn woning zal laten ontruimen om als stemlokaal te laten fungeren tenminste als je er zelf woont, of zouden meskers, Franken en van Dijk ook hun woning openstellen als stemlokaal omdat de gemeente transparant wil zijn?
    Dat Nawijn zo onverstandig is blijkt ook wel uit zijn declaratiegedrag.
    De gemeente is niet transparant en zal dat met deze dubieuze bestuurders ook nooit worden.
    Alleen al te suggeren dat er vanaf gezien is uit vrees voor de reacties van stemmers is van een dergelijk schrikbarend niveau dat woorden te kort schieten, reageren verder op welk bericht van deze gemeente dan ook is met deze kwalijke bestuurders volstrekt zinloos, deze bestuurders hebben hun eigen waarheid en die is niet de waarheid van de integere burger.

De plannen om de ark van de burgemeester als stemlokaal te laten fungeren zijn ook nooit aan de orde geweest, deze berichtgeving dient alleen om de burgers weer een trap na te kunnen geven door met een zo smerige suggestie te komen.

Als er al ooit sprake is geweest van een dergelijk plan en daar kunnen grote vraagtekens bij geplaatst worden, waar hadden de "intelligente" bedenkers van dit “schitterende” plan dan gedacht de auto's van stempersoneel en stemmers te parkeren op dit smalle dijkje?
    Geen verstandig mens die dergelijke onzin kan bedenken.

Goed plan om in zijn (woning) te gaan stemmen!

HIJ IS ER TOCH NIET!

Wat een klotezooi daar in Hollands Kroon.

Maar wie krijgt dit verzonnen?