Zebrapaden weer terug

• woensdag 29 januari 2014
  • Wieringerwerf - De voetgangersoversteekplaatsen op de Verbindingsweg in Wieringerwerf komen weer terug.

Dat hebben burgemeester en wethouders van Hollands Kroon besloten. De zebrapaden waren na onderhoud aan de weg verwijderd, tot grote onvrede van de buurtbewoners. Die hielden een handtekeningenactie om het gemeentebestuur te vragen de zebrapaden weer terug te plaatsen. Met resultaat.

Het college van b en w besloot dat de zebrapaden op de Verbindingsweg zo snel mogelijk terug moeten worden geplaatst. Wethouder Lia Franken licht toe: „Uit het verkeersoverleg kwam een verdeeld advies. Tegelijkertijd gaven veel inwoners aan hun zebrapaden graag terug te zien. Alles afwegende, is het college daarom van mening dat het, in afwachting van het beleidsvoorstel voor de hele gemeente, beter is als de zebrapaden terugkomen."

Afhankelijk van het weer is de verwachting dat de zebrapaden binnen twee weken zijn aangebracht.

NHD