Wat was Nawijn’s laatste woonplaats?

• woensdag 29 januari 2014
  • Categorie: , , ,

• Hollands Kroon -  Was dat nu Ouder Amstel of Heemskerk?
    Deze vraag lijkt geen enkel raadslid zich te durven stellen in het onderzoek naar Nawijn’s declaratie interpretatie en daarom doet Stichting JAS dat voor hen.

Wij dachten dat een burgemeester in die gemeente waar hij de burgemeester functie uitoefent, tevens zijn woonplaats heeft en dat derhalve zijn laatste woon- en standplaats Heemskerk moet zijn geweest. Hij huurde daar een appartement en reisde zo af en toe naar zijn tweede woning in Ouder Amstel, zijn vroegere en eerste standplaats als burgemeester, voor familiebezoek.  De huur van het appartement in Heemskerk is inmiddels opgezegd; het was kennelijk niet meer nodig omdat hij een pittoresk woonbootje in Van Ewijcksluis had gevonden om op deze wijze kennis te kunnen nemen van het gedrag van de inboorlingen van Hollands Kroon. Tot zover de reisverslagen van Nawijn.

Wat schetst onze verbazing dat hij thans in zijn derde standplaats Hollands Kroon, net als in Heemskerk, nog steeds als woonplaats Ouder Amstel als kilometer referentie declareert? Zijn laatste woon/standplaats was toch Heemskerk en niet Ouder Amstel en als zodanig kan zijn oorspronkelijke heel dure woning te Ouder Amstel, als tweede woning beschouwd worden. En wie in dit idiote land krijgt vergoedingen om op visite te gaan op het adres van zijn tweede woning?

De huur van het appartement in zijn voorlaatste standplaats Heemskerk is opgezegd en nu hoeft Nawijn helemaal niet meer te declareren, nagelaten het ritje van Ewijcksvaart richting De Ontmoeting en vice versa,  maar dat kan ook op de fiets. Zo bespaart Nawijn de burgers van Hollands Kroon een lieve duit en kan hij de burgemeesters rol vervullen op een wijze die de bewoners van Hollands Kroon van hem verwachten mogen.

Redactie Stichting JAS

Overzicht berichten Nawijn

Wij waren ook al bezig met een gedachte die hierop lijkt", stelt bijvoorbeeld CDA-fractievoorzitter Elaine Vlaming-Kroon. „Uitgangspunt is dat alles klopt en volgens de regels is gegaan, maar als alles helder is, is het uit de wereld

Naar aanleiding van deze woorden over het declaratiegedrag van de burgemeester kan mevr. Vlaming meteen tonen of het waar is wat ze heeft beweerd. Dus CDA(Vlaming) voeg de daad bij het woord en vraag Nawijn hoe dat nou precies zit met zijn laatste woonplaats.
    Het onbetrouwbare CDA kennende, zal Vlaming haar woorden al wel vergeten zijn en kruipt ze in haar schulp terug.