LADA: Declaratiegedrag van burgemeester Jaap Nawijn

• maandag 20 januari 2014
  • Categorie: , , , ,
  • Nieuwe Niedorp, 20-01-2014 -  VERKLARING LADA

Het declaratiegedrag van burgemeester Jaap Nawijn (VVD) heeft een golf van verontwaardiging en afwijzende reacties veroorzaakt. LADA begrijpt dat en deelt het ongenoegen dat in heel verschillende bewoordingen is geuit. Veel, maar niet alle vragen zijn op dit moment beantwoord. Medewerking is door de burgemeester toegezegd. Het gaat daarbij niet alleen om de vraag wat er is misgegaan en of dat afdoende is opgelost, maar ook of dit voor de toekomst valt te voorkomen. Dit heeft meer met de persoonlijke mentaliteit en moraal te maken, daarin zal een omslag gemaakt moeten worden. Regels bepalen de grens wat mag en wat niet. Die grens is overschreden en geld is inmiddels teruggestort. Onduidelijk is nog hoe dit nieuwe inzicht is ontstaan.

Niet alles valt met regels te sturen. Niet alle regels zijn redelijk tegen de achtergrond van vergaande bezuinigingen. Niet alles valt te controleren. In zijn nieuwjaarstoespraak spreekt de Commissaris van de Koning, Johan Remkes (VVD) algemener over “excessief declaratiegedrag dat uit den boze is en soberheid die geboden is”. Daar zit het hedendaagse probleem: wat is redelijkheid, wat is soberheid? Burgers in Hollands Kroon hebben te maken met forse bezuinigingen op subsidies van verenigingen en instellingen, vergoedingen en verstrekkingen in de Wmo, en accommodatiebeleid. In een gemeente waarin op alle fronten bezuinigd wordt, verwachten wij een burgemeester die empathie betoont en sober in zijn declaratiegedrag is. Een moreel appel is geboden.

Bestuur en fractie LADA

Overzicht berichten Nawijn

Een belerend episteltje van LADA dat precies laat zien waar de partij voor staat: HELEMAAL NERGENS, het is geen vlees en het is geen vis, een slap aftreksel van de oude politiek.

Aanschurken tegen de zittende coalitie en daar vooral geen mening over tentoonspreiden in de hoop plaats te kunnen nemen in een volgende coalitie, ziedaar het gedrag van LADA.
    Er blijft buiten 1 of 2 partijen weinig te kiezen over.

Ook LADA is een partij zoals alle anderen, een grote mond maar als het erop aankomt dan doen ze niks. Misschien dat ze na deze kritiek een motie van wantrouwen indienen tegenover Nawijn, maar dat komt dan niet uit hun zelf maar doordat ze de oren laten hangen naar de kritiek. Ik vind LADA net zo slecht als de andere partijen zoals de Senioren, CDA, VVD etc

Ze zijn net als de auto. Geen kleur, geen kracht en hiermee wil je niet
    gezien worden.

Welke kiezer vertegenwoordigt LADA nu eigenlijk?

Ze komen niet verder als nietszeggende persberichtjes en het opsteken van waarschuwende vingertjes.

LADA is vergelijkbaar met een kleuterjuf die bestraffend tegen Jantje zegt dat hij Lotje niet aan haar vlechten mag trekken, zich dan omdraait en vervolgens de klas weer inloopt. Ondertussen gaat Jantje gewoon verder met het plagen van Lotje.

Denkt LADA nou echt dat een burgemeester, die in zijn vorige werkkring precies de zelfde streken uithaalde, wakker zal liggen van een nietszeggend persberichtje van LADA?
    Zo bedroevend simpel kan een politieke partij toch niet zijn, of toch wel?