Trafostation toch bij ’t Veld

• woensdag 18 december 2013
  • 'T VELD - Het omstreden transformatorstation in Hollands Kroon komt toch op locatie 4, bij ’t Veld en De Weel.

Dat heeft het college van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon woensdagmiddag bekend gemaakt in een brief die naar alle betrokken inwoners is verstuurd. Het college heeft dit besloten nadat de meerderheid van de gemeenteraad de locatie B3-2 bij Moerbeek heeft afgewezen.

Locatie 4 is van begin af aan de voorkeurslocatie van netbeheerders Tennet en Liander geweest. Maar na veel protest van omwonenden en onderzoeken van onder meer voormalig staatssecretaris Roel in ’t Veld bleek een trafostation bij ’t Veld ’niet wenselijk’.

NHD

Zoals al veel eerder op de site van Stichting Jas is geopperd stond het al van te voren vast dat het Trafostatio bij 't Veld zou komen.
    Al die maanden van oeverloos geleuter was bedoeld om de werkelijk gang van zaken te verbloemen.
    Het oeverloze geleuter van de politiek heeft zoals gebruikelijk weer heel veel gemeenschapsgeld gekost, maar een kniesoor die daar om treurt, de burger betaalt immers.
    Wethouder Lia Franken zal in ieder geval een exellente Kerst hebben.

We moeten leren leven met het gegeven dat we door politici met als "lichtend" voorbeeld Mark Rutte, aan alle kanten worden belazerd en voorgelogen.
    Zonder dat de "volkomen neutrale"media er ook maar iets van bekend hebben gemaakt is Nederland op 13 december zijn autonomie kwijtgeraakt aan Brussel, wat de Duitsers met behulp van de NSB ers in 1940 niet is gelukt hebben de eurofielen nu wel voor elkaar gekregen.
    Vanaf nu bepaalt Brussel de gang van zaken in Nederland(dit even ter kennisgeving, de media doen het niet). Voor wie het allemaal niet gelooft of twijfelt: de miljarden aan Nederlandse pensioenen zullen verdwijnen in de bodemloze put van de EU.

Het College en de meerderheid van de Raad in Hollands Kroon is met hetzelfde sop overgoten.

Sam Kooy zei

Ach, natuurlijk hebben de dagelijkse bestuurders van Hollands Kroon, ondanks het (goed bedoelde ?) advies van Roel in 't Veld, schijt aan hun ingezetenen. Dat is in die twee jaar reeds vele malen overduidelijk gebleken. Ook ondanks de duidelijke meningen en bezwaren van de inwoners van het dorp 't Veld. Met dergelijke besluiten wordt de inwoner van HK volslagen monddood gemaakt en zal hij/zij zeker nog meer klappen te verduren krijgen. Maar dat is dan een veronderstelling van mij. Het onverkwikbare besluit van BenW riekt naar handjeklap met de leiding van Liander/Tennet.

Het meest erge van alles is dat het College wat beslissingsbevoegd is(ze hebben immers mandaat van de Raad gekregen) de inwoners van de diverse locaties tegen elkaar hebben uitgespeeld.
    Daarmee toon het College aan dat het geen enkel fatsoen heeft en als de raadsleden van HK integer zijn en inmiddels is al gebleken dat het merendeel dat niet is, dan sturen ze dergelijke wanbestuurders naar huis.