Schagen in beroep over windmolen

• woensdag 18 december 2013

• Schagen - De gemeente Schagen gaat andermaal in beroep over de omstreden windmolen van Bernhard Schuijt aan de Grote Sloot 158.

Harry de Jong

Dat meldde wethouder Jos Beemsterboer gisteravond aan de gemeenteraad. De oppositie had in de raadsvergadering juist een motie ingediend om te stoppen met procederen over de molen en over te gaan tot ontmanteling.

Burgemeester en wethouders bleken 's morgens echter al anders te hebben besloten.

Recent stelde de rechtbank in Alkmaar dat de provincie Noord Holland de molen terecht niet wil legaliseren, omdat deze op een andere dan de vergunde plaats staat. Het college vindt dat de rechter de uitspraak niet voldoende heeft onderbouwd. Argumenten van de gemeente zouden niet genoeg aan bod komen in de uitspraak. Daarnaast is Schagen bang voor een kettingreactie. Ook eigenaar Schuijt is in beroep gegaan.

NHD

Zoals al eerder op de website van Jas werd geopperd was het te verwachten van de deze witte boordencriminelen(het college) dat ze beroep zouden aantekenen.
    Hoe kan het dat 's morgens door het College al werd besloten beroep aan te tekenen terwijl de Raad niet op de hoogte was? Niet het College bepaalt de gang van zaken maar de meerderheid van de Raad. Ook dat is een vreemde zaak.

Schagen is niet bang voor een kettingreactie, maar de eigenaren van illegale molens zijn daar bang voor, waaronder Schuijt en zoveel illegale molens zullen er niet staan in de Gemeente Schagen, tenminste dat mogen we hopen.

Dat het College en een meerderheid van de raadsleden het verregaande onfatsoen hebben om kort voor de feestdagen mevrouw Vonk met deze beslissing te schofferen grenst aan het ongelooflijke. Zoals van een FATSOENLIJK mens mag worden verwacht zal die rekening houden met de fysieke en psygische gezondheid van een ander, maar dat is voor dit College teveel gevraagd.

We hebben vanmorgen kunnen lezen dat Hooijmaijers ondanks zijn corruptie gewoon zijn tonnen wachtgeld krijgt uitbetaald en dat de Provincie daar zogenaamd niets aan kan doen, maar een normale werknemer in het bedrijfsleden die van dergelijke praktijken wordt beschuldigd krijgt op staande voet ontslag en zeker geen geld mee, maar de boven ons gestelden zorgen erg goed voor zichzelf en blijven op een schaamteloze manier hun (gestolen) geld bij elkaar graaien over de rug van de belstingbetaler en het ergste is nog dat het steeds openlijker gebeurt.

Hoe loopt het Hoger Beroep af?
    Waarschijnlijk is dat de Gemeente Schagen bij een uitspraak in Hoger Beroep(wat jaren kan duren) in het ongelijk wordt gesteld en vervolgens voert de gemeente dan het vonnis niet uit met als gevolg weer procederen bij de rechtbank. Zo kan dat tuig het jarenlang rekken en hun illegaal verkregen inkomsten gaan gewoon door.

Een verrotte bestuurscultuur, een respectloze manier van communiceren en totale onwil om dat te veranderen: in de Noord-Brabantse gemeente Steenbergen is heel veel mis. GroenLinks-burgemeester Saskia Bolten gooit na anderhalf jaar vechten tegen bestuurlijke onwil de handdoek in de ring. aldus Elsevier.

In hoeveel gemeentes zal dezelfde verrotte bestuurscultuur heersen? In het merendeel van de gemeentes in Nederland is het mis alleen daar lopen geen burgemeesters met ballen rond, die passen zich moeiteloos aan en zodoende blijft het stil.
    Kijk alleen maar eens hoe het in Scagen is gesteld, daar wordt de dienst door een stel zeer dubieuze personen uitgemaakt en veel raadsleden en ambtenaren passen zich moeiteloos aan, Nederland is tot op het bot verrot en het wordt nog veel erger.