College: Motorcross op hoek Groetweg/Alkmaarseweg

• donderdag 5 december 2013
  • Wieringermeer - Het college van Hollands Kroon stelt de gemeenteraad voor.....
    Mike Deutekom

.... om op de hoek Groetweg/ Alkmaarseweg in de Wieringermeer ook bekend als locatie NC10 - een permanent motorcrossterrein te realiseren.

Tijdens de komende raadsvergadering op 19 december wordt de raad gevraagd of ze bereid is om een nieuw, permanent motorsportterrein in gemeente mogelijk te maken.

Daarnaast vragen burgemeester en wethouders toestemming om een planologische procedure op te starten om een motorcrossterrein op een specifieke locatie mogelijk te maken. B en W spreken daarbij hun voorkeur uit voor de locatie NC10, die ook in eerdere plannen bij de voormalige gemeente Wieringermeer al in beeld was.

In het verleden heeft de Provincie Noord-Holland daar al grond aangekocht voor dit doel. Naast NC10 draagt het college nog drie andere optics voor: het regionaal havengebonden bedrijventerrein bij het Kooypunt, het gebied Zijtwende bij Schagen en een plek bij de Oostwaardhoeve (Slootdorp). Het college stelt echter dat NC10 het meest geschikt is vanwege landschappelijke inpassing, bereikbaarheid, minste overlast en qua uitvoerbaarheid. Als de raad instemt gaat het college in overleg met de motorcrossers om tot een concreet plan te komen.

NHD