GroenLinks: 'Hij heeft altijd ontkend'

• vrijdag 13 december 2013
  • Categorie: , , , , ,
  • Haarlem - De Statenfractie en het bestuur van GroenLinks Noord Holland laten in een verklaring weten...
    ....dat ze 'met verbijstering' kennis hebben genomen van de berichten over de dit jaar overleden voormalig gedeputeerde Moens.

In een persbericht van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland en het rapport van de curatoren van het failliete bedrijf Econcern staat dat naar aanleiding van het faillissement van DarwinD/Econcern naar boven is gekomen dat Moens betaalde diensten verrichte voor dit bedrijf. Hij deed dit al in 2008, toen hij nog gedeputeerde was.

Indringend

De fractie en het bestuur van Noord-Holland keuren de beschreyen handelswijze ten zeerste af. Als alle feiten kloppen dan was het gedrag van Moens laakbaar en in strijd met de integriteit. Het is betreurenswaardig dat dit naar buiten kornt nu Moens is overleden. In de indringende gesprekken vanuit GroenLinks met hem heeft hij deze betrokkenheid altijd ten stelligste ontkend.

NHD