Schager raad akkoord met bemiddelaar

• maandag 4 november 2013
  • SCHAGEN - Met alleen de VVD tegen is de gemeenteraad van Schagen akkoord gegaan met het voorstel van de oppositie om een bemiddelaar aan te stellen in de Slot-kwestie.
    In de raadsvergadering van vorige week was de politiek er na een heftig debat niet uitgekomen. Enige dagen later kwamen de oppositiepartijen SP, Jess, Wens4U, D66, Seniorenpartij Schagen en DNA, met het voorstel om Schagenaar Peter van der Kruit te benoemen als bemidddelaar in de al enige maanden voortslepende kwestie. CDA en PvdA gingen hiermee vlot akkoord.

De VVD bleef tegen, met name omdat er bij het bestuur van de stichting geen draagvlak is voor deze oplossing. En omdat de advocaat van het Slot met een in de ogen van de liberalen prima handreiking was gekomen voor nader overleg. Het college gaf bij monde van wethouder Jan Bouwes aan de motie van de oppositie te steunen.

NHD