Overstappers voor verkiezingen

• dinsdag 5 november 2013
  • 5-11-2013 - Anna Paulowna - Verschuivingen in politieke partijen Hollands Kroon
     In de aanloop mar de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart volgend jaar, zijn in Hollands Kroon al verschuivingen merkbaar. Zo is huidig Lada-raadsid Jip Pankras straks lijsttrekker Senioren Hollands Kroon (SHK). En ook fractievoorzitter Pim de Herder van de Partij Vrije Liberalen (PVL) stapt over naar de senioren. Hij staat daar bij de verkiezinen als vierde op de kieslijst.

Fractievoorzitter Rob Ravensteijn van Lada is niet blij met de overstap van Pankras naar de collega-oppositiepartij. „Het is niet leuk maar wel in goede verstandhouding gebeurd. Jip biedt met zijn overstap Lada de mogelijkheid om te verbreden en te verjongen.

Ik had zelf gehoopt om voor 1 januari met de lokale partijen nog tot een nieuwe partij te komen, maar dat gaat niet lukken. Daar is het nog te vroeg voor."

„Ik vind de manier van politiek voeren van Lada, open en transparant, nog steeds prima", zegt Pankras. „Maar de partij is opgericht in her kader van de gemeentelijke herindeling. Daar was ik ook geen voorstander van maar nu het gebeurd is, moeten we verder. Met mijn vertrek geef ik Lada de ruimte om een ander profiel aan te nemen. Ze moeten verjongen en breder gaan zitten. En ik pas goed bij Senioren Hollands Kroon. We zaten de afgelopen tijd al vaak op een lijn."

Pim de Herder heeft zich bij SHK aangesloten omdat het eenmansfractieschap hem te zwaar werd. „Je moet alles in je eentje doen, dat werd me een beetje te veeL" Met zijn vertrek gaat de Partij Vrije Liberalen overigens niet verloren „Nee, wij doen straks weer mee aan de verkiezingen. Binnenkort wordt de kieslijst samengesteld en krijgen we een nieuwe fractievoorzitter", zegt PVL-secretaris Otto Klink.

NHD

Het zijn een stelletje gelukzoekers en plucheklevers, omdat iedereen dacht dat Henk Krol god was zochten ze allemaal hun heil bij de Senioren. Helaas bleek dat ook geen partij te zijn met een lang leven, kiezers denk na voordat u stemt

v. Alphen zei

Volgens André Krouwel kunnen de VVD en de PvdA het wel schudden in maart. Grote winnaars gaan lokale partijen worden, volgens de politicoloog.

De VVD, PvdA en in iets mindere mate CDA, D'66, CU, SGP en GL hebben ons land naar de rand van de afgrond gebracht. De leden van de lokale VVD,CDA, PvdA, enz., stemmen tenslotte in met het desastreuze regeringsbeleid, dus zijn ze net zo schuldig aan de teloorgang van Nederland.
    In HK (Anna P)wordt de dienst al jaren uitgemaakt door VVD, PvdA en het CDA, partijen die alleen de bedoeling hebben en hebben gehad om eigenbelangen te laten prevaleren.
    Veel sociale voorzieningen zijn verdwenen of gaan verdwijnen, wat overblijft is een uitgeklede gemeente die de burgers ontzettend veel geld kost, veroorzaakt door onverantwoorde uitgaves en een veel te groot ambtenarenkorps.

Het bovenstaande commentaar van "anoniem" is merkwaardig en nogal onnozel omdat SHK geen deel uitmaakt van de landelijke Senioren Partij, maar zoals altijd is ook hier het gezegde "Holle vaten klinken het hardst" op zijn plaats voor anoniem, maar dat geldt ook voor diverse politici, die gelijk Rutte en Samson hun kiezers van alles hebben beloofd maar hun beloftes niet zijn nagekomen, sterker nog, ze hebben gelogen dat ze scheel zagen.
    We kunnen rustig stellen dat tegenwoordig het synoniem voor heel veel politici LEUGENAAR is.

Overigens is dit ook van toepassing op de ons omringende gemeentes, ook daar is het een (politieke) chaos en komen de eigenbelangen veelal op de eerste plaats.

Dekker zei

Misschien dat anoniem (van het eerste commentaar) ons ook kan vertellen welke partij voor de uitgeknepen, genegeerde en belazerde burger beter is als de Senioren partij?

Anoniem, waarom anonniem onder je commentaar, of schaam je je voor zoveel onnozelheid?