'Recreatie kan in 2025 in de top 3'

• zaterdag 26 oktober 2013
  • Schagen - Noord-Holland Noord kan in 2025 landelijk zijn doorgedrongen tot de top 3 van de toeristische bestemmingsregio's.
    Daarvan is voorzitter Bram Visser van de regionale Stichting Vrijetijdsindustrie overtuigd.

Hij benadrukt komende maandag op een bijeenkomst in Brpek op Langedijk de 'enorme potenties' van de recreatieve sector in de regio. Visser: „Nu staat het noordelijk deel van onze provincie op de zevende plek van regio's die in Nederland het meeste in trek zijn bij toeristen. We kunnen fors stijgen. Maar dat gaat niet vanzelf."

Stichting Vrijetijdsindustrie Noord-Holland Noord ziet mogelijkheden voor een forse stijging van de omzet in de recreatiesector. „In 2025 kan de omzet zijn gestegen met 300 miljoen euro", aldus Visser. Deze prog- nose noemt hij reëel.

Een gezamenlijke investering van 300.000 euro is volgens Bram Visser toereikend voor de beoogde omzet- stijging van 300 miljoen euro. „Dit heeft de Kamer van Koophandel berekend. Ik geloof daarin." De omzet is nu 1,3 miljard euro per jaar.

De drie ton van ondernemers in de toeristische sector is vooral bedoeld voor reclame, benadrukt de
    61-jarige Volendammer. „De veelzijdige rijkdom van Noord-Holland Noord moet veel meer worden gepromoot. Hier is zoveel moois. Nog veel te weinig mensen weten dat." Ondernemers hebben de stichting twee jaar geleden opgericht.

NHD

Voorzitter Bram Visser heeft zeker vriendjes die een reclame bureau hebben en die mee willen snoepen uit de subsidiepot.