Omvang Kooyhaven onder loep

• dinsdag 8 oktober 2013
  • Hollands Kroon - Zij verwachten dat begin 2014 voldoende bedrijven bereid zijn om zich vast te leggen.

Aangezien een van de grondeigenaren het niet eens kan worden met de partijen achter Kooyhaven — en daar naar verwachting op korte termijn geen verandering in komt moet er waarschijnlijk iets worden aangepast.
    Het gaat dan om de omvang en fasering van het Regionaal Havengebonden Haventerrein in het bestemmingsplan. Het ontwerpbestemmingsplan lag tot en met medio september ter inzage. Dit bestemmingsplan wordt nu gereed gemaakt voor besluitvorming. Deze maanden bekijken de betrokken partijen of de zienswijzen op ,het ontwerpbestemmingsplan aanleiding geven om het bestemmingsplan aan te passen en op onderdelen inhoudelijk te verbeteren. Het geinteresseerde bedrijfsleven weet dan wanneer en onder welke voorwaarden zij zich kan vestigen.

De partijen willen aan het einde van dit jaar alle aanpassingen ten behoeve van het bestemmingsplan en de milieueffectrapportage gereed hebben zodat deze klaar ligt voor besluitvorming.

Port of Den Helder en het private consortium van ontwikkelende aannemers hebben met de gemeente Hollands Kroon afspraken gemaakt over het vervolg van de planvoorbereiding.

Wanner de eerste grond wordt verkocht, kan het bestemmingsplan definitief worden vastgesteld. Als bedrijven zich definitief hebben vastgelegd wordt de huidige agrarische bestemming omgezet in
    bedrijventerrein.

NHD