Moerbeek verzet zich met hand en tand

• donderdag 24 oktober 2013
  • Categorie: , ,
  • Moerbeek - Grote teleurstelling bij Hans van Wijk. „We voelen ons in de steek gelaten door de politiek"
    Liset van Ravenzwaaij 24-10-2013

De voorzitter van de dorpsraad Haringhuizen/Moerbeck had gehoopt dat burgemeester en wethouders van gemeente Hollands Kroon af zouden zien van een transformatorstation tussen Moerbeek en Blokhuizen.

„We voelen ons in de steek gelaten door de politiek", vertelt hij. „De precieze afwegingen zijn mij nog niet bekend, maar dat de gemeenteraad het mandaat voor zo'n belangrijke beslissing aan het college heeft overgedragen vind ik onbegrijpelijk. De raadsleden verdedigen zichzelf door te zeggen dat zij zienswijzen kunnen indienen. 'Maar dat kunnen de burgers ook. Dus zij hebben uiteindelijk net zoveel invloed als wij."

Brandbrief

Van Wijk heeft inmiddels namens de dorpsraad elke politieke partij in de gemeente een brandbrief gestuurd met de vraag wat de partijen gaan doen aan de situatie. „Het bleef oorverdovend stil uit de hoek van de politieke partijen. Slechts Wieringer Belang reageerde en het CDA alleen door ons te vertellen dat ze de brief naar de fractie doorsturen. Wij hebben dus geen fatsoenlijk antwoord gekregen."

De dorpsraad houdt volgende week een bijeenkomst in het dorpshuis van Haringhuizen. „Om met elkaar te bespreken wat de volgende stappn zijn die wij kunnen zetten en hoe wij actie kunnen voeren. Via onze site www.dorpsraadharinghuizen-moerbeek.n1 houden we mensen op de hoogte."

NHD

Overzicht trafostation

Het indienen van " zienswijze" in Hollands Kroon is bij voorbaat KANSLOOS. De reden die wordt opgegeven bij het afwijzen van zienswijze door de politiek en niet te vergeten haar "thuiswerkende" ambtenaren(wat zijn we toch druk he?) is steevast:

"Als u het er niet mee eens bent gaat u maar procederen".
    (Dat procederen kost de politici en haar ambtenaren niets maar u betaalt dubbelop, en gemeentelijke belastingen en uw juridische bijstand).

Er is geen zinnig mens(behoudens een enkele dwaas) die nog gelooft dat raadsleden, zeker niet die van CDA, VVD, PvdA en CU, zienswijze zullen indienen tegen het besluit van het College.
    In Hollands Kroon is de democratie door de politiek al lang verkracht met haar MANDAAT aan het College.

NIET VERGETEN BIJ DE KOMENDE GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN:

PvdA, VVD en niet te vergeten het CDA zijn de verkrachters van de democratie, hierbij geholpen door de Christen Unie.

Ik woonde voorheen in 't Veld / Moerbeek.
    We konden kiezen: verhuizen naar Wieringerwaard of blijven.
    De keus viel op Wieringerwaard.

Inmiddels zijn de open polders een open riool geworden zoals
    ik wel eens lees op windmolenklachten.nl.

Mijnheer van Wijk voelt zich in de steek gelaten door de politiek. Mijnheer van Wijk,
    U bent helaas niet de enige.

EN ZIE: In alle 2 de plaatsen is wonen niet meer mogelijk.

De eerste de beste stemronde zal de politiek het wel merken denk ik zo.