Invulling Ontmoeting

• vrijdag 6 september 2013
  • Anna Paulowna - Wanneer Kappio Kinderopvang de bovenverdieping verlaat en de bibliotheek vertrekt uit De Ontmoeting, komt er in de multifunctionele accommodatie flink wat ruimte beschikbaar.
    Lydia Jasper

Over de invulling daarvan doen verschillende verhalen de ronde. Zo zouden huisartsen er een gezamenlijke praktijk in willen realiseren, zou het een representatief kantoor zijn voor een notarissencombinatie of een derde basisschool een plek kunnen bieden.

Volgens gemeentewoordvoerder Muriel de Ruiter houdt Hollands Kroon een verkennend onderzoek. Waarbij meerdere scenario's de revue passeren. Ze kan in dit stadium niet ingaan op de genoemde opties. Wel bevestigt ze dat een van de mogelijkheden een verhuizing betreft van de ambtenaren en afdelingen uit het Kroondomein — het oude gemeentehuis aan de Burgemeester Mijnlieffstraat — naar het gemeentekantoor.

”We sluiten niets uit", aldus De Ruiter. „We hopen eind oktober een advies klaar te hebben. Over hoe we zaken gaan invullen." Want ook gaat het gerucht dat er juist een verhuizing van gemeente naar Kroondomein tot de mogelijkheden behoort. Met het vertrek van de bibliotheek is volgens De Ruiter overigens geen huurderving gemoeid. „De bibliotheek ontvangt over 2013 een subsidie van 1,2 miljoen euro, waarvan zij de huur van 146.500 euro moeten betalen. Exclusief servicekosten. In 2014 wordt de subsidie 770.000 eu ro."

NHD