Alle milieutaken in één organisatie

• donderdag 4 juli 2013
  • Categorie:
  •  Noordkop - De drie milieudiensten in de regio's Allunaar, Kop van Noord-Holland en West-Friesland worden vanaf morgen gebundeld in een organisatie.
    Dan zullen bestuurders van negentien betrokken gemeenten en de provincie de samenwerkingsovereenkomst ondertekenen. Dat gebeurt in het stadhuis van Den Helder.

De nieuwe organisatie krijgt de naam 'Regionale Uitvoeringsdienst Noord-Holland Noord'. Alle negentien gemeenten en de provincie brengen hun milieutaken onder bij deze dienst. Die telt straks 140 medewerkers voor een gebied dat zich uitstrekt van Castricum, Enkhuizen tot aan Texel. Zij houdt zich onder meer bezig met het verlenen van vergunningen, toezicht en handhaving van milieuvoorschriften. Het hoofdkwartier van de dienst komt in Hoorn, in een bestaand kantoorpand.

Bewoners uit Noord-Holland Noord kunnen met hun klachten op milieugebied voorlopig nog terecht bij hun eigen gemeenten, veelal heeft die een klachtenlijn.

NHD