Gemeenteraad Schagen draagt Marjan van Kampen voor als burgemeester

• dinsdag 25 juni 2013
  • Categorie:
  • SCHAGEN - Marjan van Kampen aanbevolen als nieuwe burgemeester Schagen

'Mooi om met gemeenteraad en inwoners te werken aan nieuwe gemeente'

Mike Deutekom m.deutekom@hdcmedia.n1

De fusiegemeente Schagen krijgt als eerste volwaardige burgemeester een bekende: de 51-jarige Marjan van Kampen, de voormalig burgemeester van Wieringen, volgt straks waarnemer Gerrit Westerink op.

Van Kampen, lokaal lid van Gemeentebelangen en landelijk van het CDA, zegt verheugd te zijn met haar voordracht door de gemeenteraad. „De nieuwe gemeente Schagen is een hele mooie gemeente, met voor mij hele bekende kernen. Het is een mooie taak om samen met de gemeenteraad en de inwoners te werken aan de vorming ervan."

De gemeenteraad ziet in haar een 'echte burgermoeder'. Volgens de raad heeft Van Kampen zowel de gewenste stijl als de kwaliteiten en daadkracht, waarmee ze een 'verbindende kracht binnen de gerneenschap van de gemeente en de regio tot stand kan brengen'.

Van Kampen heeft gisteravond de gemeenteraad van Teylingen van haar voordracht op de hoogte gebracht. Daar was ze sinds oktober vorig jaar waarnemend-burgemeester. „Ze waren blij voor me. Schagen en de Noordkop voelt toch als thuiskomen voor me."

NHD

Van Kampen was eerder jarenlang (waarnemend) burgemeester op Wieringen.

NHD