Gemeente snoeit ton in groenonderhoud

• donderdag 13 juni 2013
  • Hollands Kroon - Er wordt meer chemische onkruidbestrijding gebruikt.

Hollands Kroon gaat vanaf 2013 per jaar een ton snoeien op het groenonderhoud.

De inwoners van de gemeente zullen daar dus wel wat van merken. Zo zullen gras en wegbermen minder netjes worden gemaaid, vooral direct langs obstakels zoals bomen en bankjes. De beplanting wordt minder frequent gesnoeid. Ook wordt er minder geschoffeld en meer chemische onkruidbestrijding gebruikt.

Inwoners die suggesties hebben hoe het groenonderhoud beter kan, mag schriftelijk contact opnemen met het college van Hollands Kroon, Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna.

In tijden van vergroening gaat de gemeente Hollands Kroon meer gif gebruiken, de omgekeerde wereld.
    Misschien kan de gemeente eens aankloppen bij de gifproducenten om wat sponsorgeld als grootverbruiker?
    De gemeente hollands Kroon is al immers de meest met gif vervuilde streek van Nederland, daar doet de gemeente nog een schepje bovenop, alsof het nog niet genoeg is.

Sam Kooy zei

Welnee, beste anoniemer. De gemeente HK gaat door hen vermeend "niet giftig spul" gebruiken veronderstel ik. Dat is dan Glysofaat oftewel Roundup van de beruchte en grootste fabrikant van gif ter wereld, Monsanto, die ook destijds het ontbladeringsgoedje Orange Aint produceerde om de Vietcong beter in beeld te hebben. De resultaten weten we !??? Maar helaas ... Roundup is nog overal vrij te krijgen zonder waarschuwing dat er geen katten op pas gespoten onkruid moeten gaan zitten, geen insecten, kleine kinderen en bovenal: geen bijen, onze voedselproducenten ! Maar de Gemeente HK is doof en blind voor alles wat hen van buitenaf wordt meegegeven. En de raadsleden dan ? Zwijgend en vervolgens de hamerslag van de burgemeester zijnde het sein: "Aangenomen"!