E-mails tegen megastal foetsie

• donderdag 23 mei 2013
  • Categorie:
  • Hollands Kroon 3250 bezwaren sympathisanten Partij voor de Dieren niet aangekomen bij Hollands Kroon

Martijn Gijsbertsen m.gljsbertsenghdcmedia.n1

3250 e-mails, gericht tegen de komst van een megakippenstal in de Wieringermeer, blijken foetsie. De Partij voor de Dieren en gemeente Hollands Kroon, verzender en beoogd ontvanger, staan voor een raadsel. ”Wij zijn heel benieuwd waar het mis is gegaan. lk heb de ICT-experts op ons partijbureau gevraagd alles te checken en dubbel te checken. Zij hebben geen fout kunnen ontdekken", zegt Statenlid Bram van Liere van de Partij voor de Dieren.

CC'tjes

„Het is ook niet zo dat de berichten niet zijn verstuurd. Van iedereen die via onze site protest tegen dit onzalige plan heeft aangetekend, is automatisch een e-mail naar Hollands Kroon doorgezonden. Daarvan hebben wij CC'tjes. Het e-mailadres hebben we van tevoren via de gemeente gecontroleerd."

Ook gemeentewoordvoerster Noortje Slot heeft geen idee hoe het kan dat de e-mails niet zijn aangekomen. Hollands Kroon tast in het duister gaat proberen de oorzaak te achterhalen. „We zijn alles nagegaan en hebben behalve een schriftelijke zienswijze van deze meneer en enkele andere leden niks van de Partij voor de Dieren binnen gekregen. Hoe dat kan, is gissen. Dit is vervelend."

Wanneer de Partij voor de Dieren kan aantonen dat de verdwenen 'bezwaren' op tijd - uiterlijk 15 mei -zijn verstuurd, dan worden ze alsnog in behandeling genomen.

Van Liere nam eerder via deze krant met verbazing kennis van het aantal zienswijzen dat tegen de megakippenstal is ingediend: veertig. Door het e-mailrnysterie fronsen zijn wenkbrauwen weer. „We kunnen stellen dat stevig gehoor is gegeven aan onze oproep om tegen dit plan in verzet te komen. 3250 mensen hebben gezegd 'dit willen wij niet'. Of de e-mails nu ooit nog boven water komen of niet."

NHD

J.Vermeer zei

Zelfs het ONTVANGEN van e-mails is te gecompliceerd voor het uitermate "deskundige" ambtenarenkorps van Hollands Kroon.

Schuldigen zijn er natuurlijk niet want iedereen houdt iedereen de hand boven het hoofd.