Stichting Top van Holland neemt VVV-taken over

• woensdag 3 april 2013
  • Categorie:
  • DEN HELDER - De stichting Top van Holland neemt de taken en het beeldmerk van de failliete VVV Kop van Noord-Holland over.

De stichting, die zijn oorsprong vindt in de citymarketing Den Helder, zal onder de vlag van de VVV de promotie en toeristische informatie over de Noordkop verzorgen. Marlies Groot, tot voor kort directeur van de Regio VVV, krijgt de leiding. De oude VVV wordt failliet verklaard. De rechter-commissaris is woensdag akkoord gegaan met het opstarten van een nieuwe organisatie. Deze wordt financieel ondersteund door onder anderen de gemeenten Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.

Volgens wethouder Kees Visser van Den Helder kan de VVV in afgeslankte vorm verder met hetzelfde budget. ,,We zien het boeken van accomodaties niet als kerntaak voor de VVV en mogelijk moeten er een aantal fysieke locaties dicht. Maar het ziet er naar uit dat komend weekend de VVV-kantoren weer bemand zijn en dat is erg belangrijk voor de dienstverlening aan de toeristen die onze regio bezoeken.''

Voor de doorstart worden medewerkers benaderd van de 'oude VVV', directeur Marlies Groot incluis. Het is nog niet duidelijk hoe veel van de originele 25 arbeidsplaatsen overeind blijven in de 'afgeslankte' nieuwe VVV.

Tijdens een persconferentie in Schagen maken wethouder Bouwes van Schagen en voorzitter Jan Fokkinga van Top van Holland de details over de nieuwe VVV bekend.