Ontslagen bij bibliotheken Hollands Kroon

• vrijdag 12 april 2013
  • Categorie:
  • HOLLANDS KROON - Tussen de tien en vijftien parttimers bij KopGroep Bibliotheken in Hollands Kroon krijgen per 1 januari 2014 hun ontslag.
    De ingreep vloeit voort uit gemeentebezuinigingen: Hollands Kroon schroeft de subsidie aan de boekenuitleen van 1,2 miljoen euro nu terug naar 5,2 ton in 2015. De huidige vestigingen in Anna Paulowna, Wieringerwerf, Hippolytushoef en Nieuwe Niedorp gaan binnen twee jaar dicht.

Als alternatief krijgen deze dorpen zogeheten ’plug-in’-bibliotheken. Dat zijn grotendeels onbemande filialen, toegankelijk met een ledenpas.

Voor de jeugd tot twaalf jaar wordt in mei door KopGroep Bibliotheken een nieuwe jeugdbus in gebruik genomen. Die gaat langs alle dertig basisscholen in Hollands Kroon, zodat die niet van boeken verstookt blijven.

NHD

Sam Kooy zei

Tja, ....dat doe je gewoon als gemeentebestuurder. Geen donder te maken met de algemene opvoeding van de jeugd. Natuurlijk hebben deze lieden wel een in hun ogen - plausibele - oplossing. Maar die gaat altijd voorbij aan de belangen van het z.g. gepeupel. Voorbeelden ? Bestuurders: denk maar eens goed na ! Bijv. Het debacle van de wethouder Meskers - hij moet zich nu wel verrot schamen - inzake de door hem gewenste wijzigingen in Den Oever. Wat wil deze boer in hemelsnaam vertellen aan een inwonersgroep die sinds duizenden jaren verbonden is met de zee ? Beste bewoners van Wieringen: "Laat je niet ondersneeuwen door fragiele ideën van in slaap gesukkelde buitenstaanders uit verre oorden in de zogenaamde gemeente Hollands Kroon". Hen dient uitsluitend hun "gekozen" naam hoog te houden met daaraan gevoegd prachtige woorden teneinde hun ongelijk te verdoezelen !

P.v.d.Munnik zei

We moeten zo langzamerhand vrezen voor onze toekomst nu gebleken is dat de hersenen van "onze" bestuurders wel heel erg zijn aangetast door de grote hoeveelheid in de polder gebruikte bestrijdingsmiddelen.
    Ook de raadsleden hebben te kampen met dit gezondheisprobleem want die zitten er bij en stemmen er moeiteloos mee in.