'Moeten nu alles uit de kast halen'

• dinsdag 16 april 2013
  • Categorie: , ,
  •  't. Veld -  Terwijl bemiddelaar Roel in 't Veld bezig is met het zoeken naar een oplossing voor de problemen rond de aanleg van het transformatorstation, strijden de omwonenden nog steeds tegen de mogelijke komst ervan langs de provincialeweg N241.
    „We moeten nu alles uit de kast ha len en willen niet wachten tot het voor komt bij de Raad van State. Daarom hebben we een advocaat in de arm genomen", aldus Gerry Klippel, van actiegroep Houd de Dorpen Groen die tegen de komst van het transformatorstation protesteert.

Fijn

„Deze advocaat is ook met ons meegeweest naar het gesprek met Roel in 't Veld. Het was heel fijn dat hij daarbij aanwezig was."

Om de advocaat te kunnen bekostigen, is Klippel langs de deuren gegaan. „We hebben omwonenden gevraagd om een bijdrage en op die manier voldoende geld opgehaald om te advocaat te betalen." Klippel: „Waarschijnlijk wordt in juni een aparte raadsvergadering over de mogelijke plaatsing van het transformatorstation gehouden, maar dat is nog niet zeker."

NHD

Dekker zei

Is dit wat wethouder Franken bedoelt met "Burgerparticipatie",de inwoners op hoge kosten jagen vanwege haar idiote beleid?

Veel inwoners van Hk. worden dus gedwongen om te gaan procederen omdat er niet naar ze geluisterd wordt omdat het eigenbelang van het college en/of vrienden voorrang heeft.
    Een bijkomend voordeel voor de ambtenaren is dat ze verzekerd zijn van werk dus ze ullen alles doen wat er van ze gevraagd wordt, correct of incorrect, het zal ze een zorg zijn.

Misschien dat er eens een raadslid kan vragen hoeveel HK kwijt is aan ambtenarenuren en proceskosten vanwege dit wanbeleid?

In Schagen kost de illegale windmolen de burger tot dusver aan ambtenarenuren €100.000,00 daar zijn de proceskosten en advocaatkosten waarschijnlijk nog niet bij gerekend.
    De kosten zullen in Hollands Kroon waarschijnlijk een veelvoud bedragen.

Th. Moras zei

Zowel Roel In 't Veld als een proces zijn geheel overbodig om een betere locatie te vinden
    als de voorgestelde locatie.

Het gezonde verstand voor zover aanwezig gebruiken, de mening van de burgers respecteren en erbij betrekken zoals al eerder opgemerkt
    misschien zal een eenvoudige rondgang door o.a. het betrokken gebied al vodoende zijn om binnen 1 dag al tot een bevredigende oplossing te komen in deze uitgestrekte gemeente.Eventueel begeleid en bijgestaan door goedwillende en betrokken burgers uit deze omtrek.